Електронната търговия заема все по-голям дял от световната търговия и докато през 2015 г. той е бил 7,4%, през миналата година се е увеличил до 21,8%. Данните представи по време на среща с медиите Стефан Ташев, управител на фирма за авточасти и посланик в България на платформата за е-търговия eBay.
„Онлайн търговията е във възходящ тренд, а пандемията от Covid - 19 промени навиците на купувачите“, коментира той.
През 2021 г. 44% от българите, или около 3 млн. потребители, са пазарували в интернет. Прогнозите са през 2025 г. потребителите да се увеличат с 28%.
„Над 12 500 са българските eBay продавачи, които се увеличават с 40% след Covid-19, а на всеки 15 секунди някой е купил продукт от България чрез eBay през 2021 г.“, съобщи още Ташев.
Глобалната търговия продължава възхода си
От България най-много са продажбите по света на модни артикули, авточасти, стоки за дома и градината. Само през 2021 г. от страната са изнесени 220 хил. тениски, 11 хил. часовника и 53 хил. хранителни добавки. Най-много са купувачите от САЩ, Великобритания, Германия, Италия и Франция.
Първият продукт, продаден от България през 2004 г. на клиент от САЩ за 6 долара, е CD албумът на Майкъл Джексън Number Ones. Най-скъпият продукт, купен през 2016 г. от клиент от Мексико, е златен часовник Richard Mille за 40 400 долара.
В помощ на търговците
За да достигнат българските продукти до повече купувачи по света, платформата eBay и Банка ДСК подпомагат дигиталната трансформация на малките и средни компании, като ги мотивират да продават по-лесно, по-удобно и по-сигурно в онлайн пространството.
За целта е създаден виртуален ПОС за търговци с вече съществуващи онлайн магазини, които с помощта на бизнес пакети "ДСК Онлайн Инфо" ще улеснят трансакциите си при онлайн разплащания.
Консултанти ще подпомагат бизнеса в процеса по създаване на акаунт и качването на продукти в eBay. Клиентите ще имат възможност за индивидуални обучения, с които да надградят своите знания в областта, като се запознаят с успешните практики.
Според Камен Кирилов, директор „Корпоративно банкиране“ в Банка ДСК, това е възможност за малкия бизнес да намери нови пазари за продуктите си онлайн в целия свят.
„Ще подкрепим малките и средните компании в България – един от основните пазари в нашия регион, в тяхното глобално начинание, отваряйки вратата за тях към над 135 млн. купувачи в 190 пазара“, посочи Даниел Биран, ръководител "Бизнес развитие, глобални развиващи се пазари" в eBay.