Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск планира да посети Китай най-рано през април и иска да се срещне с новия китайски премиер Ли Цян, твърдят двама източници на Ройтерс, запознати с въпроса.
Точното време на посещението зависи от заетостта на Ли Цян, посочва един от източниците.
Tesla и Информационната служба към Държавния съвет на Китай не са отговорили на запитването за коментар.
Китай е вторият по големина пазар за Tesla след Съединените щати, а заводът в Шанхай е най-големият производствен център за електромобили на компанията .
Посещението на Мъск ще бъде първото му в Китай след пандемията и откакто Си Дзинпин си осигури трети мандат като президент на страната. Преди Ли да стане премиер, той беше партиен секретар на Шанхай и съблюдава изграждането и откриването на завода на Tesla.
Мъск последно посети Китай в началото на 2020 г., предизвиквайки редица коментари в интернет, след като танцува на цената по време на събитие в завода в Шанхай. Но той продължи да участва виртуално в редица форуми, включително Световната интернет конференция в Китай.
Ли и Мъск са се срещали и преди – при откриването на завода в Шанхай през 2019 г. През 2020 г. пък участваха в онлайн среща, на която Мъск благодари Ли за подкрепата за работата на завода по време на пика на пандемията, пишат местни медии.
Плановете на Мъск за посещението се появяват в момент, в който Китай се опитва да привлече повече чуждестранни инвестиции, за да подкрепи икономиката си, засегната от тригодишните ограничения заради Covid-19.
Ли беше в челните редици на тези усилия. Миналата седмица той говори на бизнес събития, които бяха посетени от хора като Тим Кук от Apple и Алберт Бурла от Pfizer.
Източниците не разкриват какво Мъск възнамерява да обсъди с Ли Цян, нито какво точно ще прави в Китай.
Същевременно Tesla се бори с редица проблеми, като забавянето на плановете ѝ за увеличаване на производствения капацитет на завода в Шанхай повече от два пъти.
Колите на Tesla също така бяха забранени в китайските военни комплекси и местата за политически срещи заради опасения, свързани с камерите, монтирани на превозните средства. Компанията още чака одобрението на Пекин, за да предложи своята технология за самоуправление на автомобилите в Китай.
Азиатската страна е един от най-големите източници на приходи за Twitter, който Мъск придоби миналата година за 44 млрд. долара, допълват източници на Ройтерс.