fallback

Китайските гиганти влизат в битка с Apple и Samsung във високия клас смартфони

Oppo, Xiaomi, Realme, Honor, vivo и други представят устройства с все по-добри спецификации

13:12 | 07.03.23 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайските производители на смартфони се опитват да навлязат на пазара на висок клас устройства, за да отправят предизвикателство към господството на Apple и Samsung след една от най-лошите години за пазара.

На Световния мобилен конгрес – най-голямото събитие за мобилни технологии в света, което се проведе в Барселона миналата седмица, китайските производители имаха едни от най-големите и популярни щандове, изпълнени с току-що представени продукти, пише CNBC в свой анализ.

Миналия месец Oppo, четвъртият по големина производител на смартфони в света, показа сгъващия се телефон Find N2 Flip, който струва малко над 1000 долара. По-големият конкурент Xiaomi последва примера с премиерата на Xiaomi 13 и Xiaomi 13 Pro, също за по над 1000 долара.

Honor, която се отдели от китайския телекомуникационен гигант Huawei, след това представи своя сгъващ се смартфоно Magic Vs, който струва 1690 долара.

Тези скъпи смартфони представляват промяна в стратегията на китайските компании, които през годините набраха популярност, като предлагаха устройства с по-ниска цена, но с добри спецификации, близки до водещите на пазара.

„Множество компании, като Oppo, Xiaomi, OnePlus, vivo, Realme и други се стремят да покажат мускули, докато се опитват да си осигурят място на пазара заедно с Apple и Samsung, които все повече доминират продажбите по света“, коментира Бен Ууд, ръководител изследвания в CCS Insight.

Китайските гиганти стават премиум

Тази промяна в подхода на китайските фирми се случва, след като миналата година продажбите на пазара на смартфони спаднаха до най-ниското си ниво от 2013 г. Но делът на смартфоните от висок клас (тези на цена над 800 долара) се повиши от 11% през 2020 г. до 18% през 2022 г. Apple и Samsung, взети заедно, обхващат почти целия сегмент.

И все пак възможността е привлекателна, докато китайските доставчици се стремят да увеличат маржовете си.

Според Ууд безспорно има „тласък към премиум пазара, който изисква по-високи средни търговски цени и маржове“.

Това насочване към високия клас също така съвпада с отварянето на Китай, след като през декември страната внезапно се отказа от строгите си правила за ограничаване разпространението на Covid-19. Това улесни пътуванията в чужбина за директорите, които до голяма степен останаха заклещени в Китай от началото на 2020 г. и не можеха да пътуват в чужбина.

Освен това съвпада с подновените опити на китайските фирми да разширят глобалния си обхват. През 2022 г. пазарният дял на китайските производители на смартфони Realme, Oppo и Xiaomi в Европа се сви, а този на Apple и Samsung остана сравнително стабилен. Китайските фирми се надяват да променят това, след като икономиката на страната отново е отворена.

„Отслабването на блокадите е „рестартиране“ за компаниите, които произвеждат и изнасят за глобални клиенти, защото могат да се срещат лично и да разширят връзките и бизнес възможностите си“, коментира Нийл Шах, който е партньор в Counterpoint Research.

„Така че в следващите 12 години ще продължим да виждаме увеличаване на китайския бизнес, както и на броя на туристите, които се стичат извън Китай, което ще подсили тяхната глобална стратегия“, допълва той.

Задаващи се предизвикателства

Китайските производители на смартфони все още не са направили пробив на пазара на премиум устройства. Изключение беше Huawei, която успя да постигне успех във високия клас, като през 2020 г. се превърна в играч номер едно в света, преди американските санкции да нанесат тежък удар на бизнеса ѝ с телефони.

Xiaomi, Oppo, Honor и други китайски фирми са изправени пред редица предизвикателства в премиум сегмента, твърдят анализатори.

На първо място е разпознаваемостта на бранда, твърди Ууд от CCS Insight, според когото китайските компании харчат огромни суми за рекламни кампании, за да повишат осведомеността на потребителите.

Но според Шах най-големият проблем е устойчивата рентабилност.

 Той посочва, че Apple и Samsung доминират на повечето премиум пазари, като САЩ и Европа. Освен това китайските брандове не са успели да изградят печеливш бизнес със софтуер и услуги като Apple, която има по-големи маржове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:12 | 07.03.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още