fallback

Microsoft сключи официално десетгодишна сделка за игри с Nvidia 

Регулаторните органи изразяват загриженост, че придобиването на стойност 75 млрд. долара може да навреди на индустрията за видеоигри

10:04 | 22.02.23 г. 1
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен концерн Microsoft Corp. превърна обещанието си да доставя игри като Call of Duty на платформите на Nintendo Co. и Nvidia в продължение на десетилетие в официален договор, с което иска да разсее опасенията на регулаторните органи относно предложеното поглъщане на Activision Blizzard Inc.

Двете фирми „договориха и подписаха обвързващо 10-годишно правно споразумение" за играта Call of Duty на Activision, която ще бъде пусната за играчите на Nintendo в същия ден и със същите функции като версията за Xbox, съобщи в Twitter президентът на Microsoft Брад Смит, цитиран от Bloomberg. 

Microsoft се опитва да убеди регулаторните органи и скептично настроените играчи от игралната индустрия в своята добросъвестност в опита си да придобие Activision. 

Също така във вторник Смит съобщи, че Microsoft е подписала 10-годишно партньорство с Nvidia Corp. за пускане на своите игри в услугата на производителя на чипове за стрийминг в облака за компютри, смартфони и други устройства, наречена GeForce Now. Смит заяви, че споразумението ще обхване и игрите на Activision, включително "Call of Duty", ако придобиването приключи. 

Получаването на достъп до игрите на Activision ще бъде "преломен момент" за Nvidia, заяви Фил Айслер, вицепрезидент и генерален мениджър на GeForce Now, в интервю за WSJ. "Ще навлезем в един по-скоро благоприятен цикъл на растеж". 

Конкурентът в производството на конзоли Sony Group Corp. се противопоставя на трансакцията, като заяви, че Microsoft в крайна сметка ще превърне Call of Duty и други ключови заглавия от портфолиото на Activision в ексклузивни за своята конзола Xbox и абонаментна услуга. 

Call of Duty е постоянно на върха на класациите за продажби, а най-новото издание е на първо място в САЩ от пускането си на пазара през ноември, показват данни на компанията за пазарни анализи NPD.

За Nintendo, която е известна с това, че създава семейно съдържание като симулатора Animal Crossing или анимационния пейнтбол шутър Splatoon, Call of Duty е необичайно заглавие за възрастни. Но разширяването на дейността в други жанрове ще помогне на базирания в Киото производител на игри да задържи играчите на собствените си платформи и да ги предпази от преминаването към други, смятат анализатори. 

„Трябва да помним, че децата порастват и задържането на клиентите винаги е по-евтино от първоначалното им привличане“, каза Каролина Миланези, главен анализатор в Creative Strategies. „Можете да останете семейна марка дори със съдържание, което не е строго ориентирано към децата. Apple направи това много успешно с Apple TV+. Става въпрос за постигане на баланс, но също така и за ценности, родителски контрол и неприкосновеност на личния живот“. 

Говорител на Nintendo потвърждава споразумението с Microsoft, но отказва да коментира повече подробности. Microsoft е предложила същата 10-годишна сделка при същите условия на Sony, но базираният в Токио производител на PlayStation досега отказва да я подпише.

По време на пресконференция в Брюксел във вторник Смит заяви, че е носил със себе си плик, съдържащ предложение за сделка, което компанията е изпратила на Sony в края на миналата година. „Готов съм да я подпиша по всяко време. И ако на Sony не им харесват думите, ние сме готови да седнем и да извадим химикал", за да ги променим, каза той, цитиран от The Wall Street Journal. От японския концерн отказват коментар по темата. 

Nintendo произвежда конзолите Switch, Sony Group произвежда конзолите PlayStation, а Microsoft има Xbox. И трите компании също така създават и публикуват свои собствени игри. 

Преди малко повече от година Microsoft обяви плановете си да придобие Activision за приблизително 75 млрд. долара. 

Оттогава регулаторните органи изразиха загриженост, че сделката може да позволи на Microsoft да контролира начина, по който потребителите, освен ползвателите на нейните собствени конзоли Xbox и абонаментни услуги, имат достъп до игрите на Activision, включително до новите части на играта Call of Duty - един от най-популярните франчайзи в индустрията. 

Преди пресконференцията в Брюксел Смит и главният изпълнителен директор на Microsoft Gaming Фил Спенсър участваха в изслушване при закрити врати пред Европейската комисия, антитръстовия регулатор на блока, за да защитят придобиването от страна на компанията.  

Наскоро ЕК изпрати на Microsoft изложение на възраженията, в което изказва опасенията си относно потенциалното въздействие на придобиването върху конкуренцията на европейския пазар на видеоигри. Регулаторът започна разследване на сделката през миналата година и трябва да реши дали да я одобри до 11 април.

Отделно от това британският Орган за защита на конкуренцията и пазарите (CMA) наскоро заяви, че ще поиска от Microsoft и Activision да предложат начини за смекчаване на опасенията му и определи краен срок за окончателно решение дали да разреши сделката в края на април. Органът за защита на конкуренцията, който започна проучването на сделката през юли, сам предложи редица мерки за защита, включително Activision да се освободи от звеното си, което произвежда игрите Call of Duty. 

Microsoft и Activision могат да обжалват решението на CMA, ако то се противопостави на сделката - процес, който може да продължи месеци или години.

В изказване в Брюксел във вторник Смит заяви, че компанията не се интересува от продажбата на част от бизнеса на Activision.

„Просто не виждаме жизнеспособна възможност да продадем студиото на Activision или играта Call of Duty на някой друг", каза Смит. Той добави, че CMA вероятно ще трябва да вземе решение или да прекрати сделката, която според него ще затвърди доминиращата позиция на Sony на пазара на видеоигри, или да позволи на компанията да продължи придобиването с някои ангажименти.

Смит заяви, че е по-оптимистично настроен относно одобрението на сделката от страна на регулаторните органи след споразуменията, които компанията постигна с Nintendo и Nvidia.

„Притеснението номер едно, което хората изразиха във връзка с това придобиване, е, че Call of Duty ще стане по-малко достъпна за хората", каза той. „Това, което показахме, е, че сега е точно обратното“. 

Activision заяви, че Microsoft прави това, което компанията е заявила, че ще направи. „Убедени сме, че регулаторните органи ще установят, че предложеното от нас сливане ще засили конкуренцията и ще създаде по-големи възможности за работниците и по-добри игри за нашите играчи", заявиха от компанията.

През декември Федералната търговска комисия на САЩ подаде иск срещу Microsoft, за да блокира сделката, като заяви, че тя е незаконна и че производителят на софтуер може да повиши цените за достъп до игрите на Activision за хората, които не използват хардуера на Microsoft, или дори да прекрати изцяло достъпа. Microsoft заяви, че няма да направи тези неща и че сделката ще увеличи конкуренцията. Представители на компанията неколкократно изразиха увереност в приключването на сделката, която Microsoft оценява на 68,7 млрд. долара след коригиране на нетните парични средства на Activision. 

Главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела наскоро защити сделката по време на годишното събитие на Световния икономически форум в Давос, Швейцария. „Ако вярвате в конкуренцията, трябва да вярвате в тази сделка", каза той. „Надявам се органите за защита на конкуренцията да се съсредоточат повече върху конкуренцията и това ще бъде добър ден“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:18 | 23.02.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още