Целим се в демократизация на отношенията хора, бизнес, съдържание, финансови услуги, автономни устройства, коментира той и допълни, че това започва да се случва. Започваме да затваряме почти целия цикъл на потребителско изживяване в най-различни и дори много сложни сценарии, посочи Райков.
„Вече пуснахме Viber Pay, ще го пуснем и на българския пазар. Имаме и чатбот. Всички потребителски изживявания не само ще са навързани, но ще са модернизирани чрез изкуствен интелект“, посочи той и разкри, че така се затваря цикълът с търсене, поръчка, доставка, плащане в една екосистема. Той се надява, че приемането на еврото ще улесни процеса.
Според него показателят за успех не е колко време прекарват потребителите в приложението, а дали могат да покрият най-важните и конкретни сценарии в живота на клиентите, като „те могат да ги свършат по-бързо и още по-добре“.
Райков посочи, че компанията има бизнес офис у нас, в който се вземат решенията за нейната стратегия и в него работят 26 човека. „Поне една трета от хората заемат глобални позиции, които отговарят за няколко континента или за целия свят“, отбеляза мениджърът.
По думите му за заемането на по-висш пост са необходими много работа и последователност. Той посъветва постъпващите на пазара на труда много внимателно да си изберат първите работни места – най-вече не за коя компания ще работят, а за кои хора ще работят, кои ще са техните ментори.
„Трябва да се научиш и да дадеш и след това да очакваш да вземеш. Длъжни сме колкото повече ресурси придобиваме – дори под формата на знания и контакти, да ги даваме обратно там, където сме започнали“, съветва Райков. Той коментира и бизнес модела зад приложения като Viber. Той посочи, че крайните потребители не плащат нищо от гледна точка на пари, но това, което те генерират като време, което прекарват в приложението, като навици да търсят информация се превръща в много ценен ресурс. Мениджърът обясни, че така бизнесът плаща за различни услуги.
„Главният бизнес на Viber е с комуникационни услуги – има много допирни точки с телеком сектора“, поясни той.
Как се стига с българска диплома до топ мениджмънта на Viber? Колко са регистрираните потребители на Viber по света? Как се вземат бизнес решенията в компанията? Кои са конкурентите на приложението? Какви са комуникационните услуги на Viber и какъв е технологичният модел можете да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването „Светът е бизнес“ гледайте тук.