fallback

Стрийминг платформата DAZN е загубила 2,3 млрд. долара през 2021 г.

Компанията е платила огромни суми за спортни права

23:02 | 11.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Загубата на DAZN Group, спортната стрийминг платформа, подкрепяна от милиардера Лен Блаватник, е нараснала с 2,3 млрд. долара през 2021 г., след като компанията инвестира значителна сума в права за футбол, пише Bloomberg.

Разходите за права на базираната в Лондон компания са скочили до 1,9 млрд. долара през 2021 г. от 1,2 млрд. долара година по-рано, сочат данни, споделени от компанията с Bloomberg. В интервю главният изпълнителен директор Шей Сегев подчертава „огромните инвестиции“ през въпросната година за придобиването на права за италианското и германското футболно първенство.

Тези разходи са превишили приходите, които са нараснали със 79% до 1,56 млрд. долара през 2021 г., благодарение на привличането на нови абонати. По-голямата част от приходите от продажби са дошли от Европа, Близкия изток и Африка. След фаза на увеличаване на броя на клиентите чрез ниски месечни такси, DAZN увеличи цената на абонамента до 30 евро в Германия през миналата година, а наскоро направи подобно повишение и в Италия. Компанията въвежда различни пакети със спортове и планира да добави безплатна услуга по-късно тази година.

Приходите на DAZN за 2022 г. са нараснали до 2,3 млрд. долара, твърди компанията.

Сегев коментира още, че макар плановете за първично публично предлагане да са пауза засега, предвид сложната обстановка на световните капиталови пазари, IPO-то ще се случи в следващите две или три години. DAZN също така би приветствала стратегически инвеститори, допълва той.

„Наистина нямам никакви предпочитания, но мисля, че наистина има смисъл да се превърнем в публична компания“, коментира Сегев. „Историята на Netflix, историята на Amazon – смятам, че DAZN също ще стигне там“.

Компанията е загубила повече от 6 млрд. долара, откакто се появи през 2016 г., сочат изчисления на Bloomberg, базирани на документи на компанията в Обединеното кралство. Данните подчертават колко трудно е да се продават достатъчно абонаменти, за да се компенсират огромните инвестиции, необходими за получаване на привлекателни спортни права, като за испанската Ла Лига например. Спортните права често са само за няколко години и въпреки това се продават на конкурентни и скъпи местни търгове, за разлика от много други развлекателни активи.

В опит да увеличи и диверсифицира печалбата си, DAZN миналата година обяви планове за партньорство с Pragmatic Group – компания за технологии за залагания и игри.

Сегев за кратко служи като главен изпълнителен директор на Entain – един от най-големите оператори за залози в Европа, преди да се присъедини към DAZN в края на 2021 г. След това нае главния технологичен директор на Entain Сандип Тику и Пийт Оливър от BT Group за главен маркетинг директор. Главният финансов директор Дарън Уотърман се присъедини след шест години като международен финансов директор на Amazon Prime Video.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:31 | 11.01.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още