Не е лесно да се отговори на въпроса какви точно са заплатите в технологичната и игралната индустрия в САЩ. По-подробна информация е най-вероятно да бъде предоставена от самите служители, когато те дават представа за своите доходи в социалните мрежи, например под хаштага #gamedevpaidme в Twitter.
В Европа също има малко дигитални компании, които от самото начало са прозрачни за потенциалните кандидати по отношение на това какво могат да очакват във фиша за заплатата си. Един от малкото пионери в тази област е базираният в Хамбург производител на игри InnoGames, който през юли миналата година оповести публично заплатите на служителите си.
Малко повече прозрачност вече може да се очаква и в Калифорния, където са централите на много известни технологични компании. От началото на годината фирмите с поне 15 служители трябва да предоставят информация за очакваната основна заплата в обявите за работа, пише германският Der Spiegel.
Толкова се печели в Riot Games и Treyarch
На Нова година експертът от игралната индустрия Джейсън Шрайер провери какво на практика означава новият регламент. В Twitter той публикува извадки от актуални обяви за работа от своя бранш, от които обаче става ясно едно: много неща остават неясни. Големите компании дават конкретни цифри за заплатата за всяка позиция, но понякога под формата на много широки диапазони, което вероятно само улеснява преговорите.
Два примера: Ако искате да създавате специални ефекти за онлайн играта League of Legends като старши VFX дизайнер в Riot Games, можете да печелите между 123 000 и 171 000 долара годишно в Лос Анджелис. Освен това има заплащане, обвързано с резултатите, и други екстри.
А ако искате да станете старши дизайнер на нива (Senior Level Designer) в разработчика на Call of Duty Treyarch, с фокус върху зомби нивата, е възможно да получавате основна заплата между 80 800 и 149 400 долара. Действителната заплата зависи от опита, резултатите и местоположението, пише в документа. Но и на позицията в Treyarch можете да подобрите заплатата си с бонуси за постигнати резултати. Трябва обаче да имате предвид, че разходите за живот в американски щати като Калифорния са доста високи.
Тези, които искат да научат повече за възможностите за печелене в компаниите за игри, могат да намерят повече обяви за работа онлайн, включително скали на заплатите, например при Riot Games и в Treyarch. Забелязва се, че заплатите всъщност се появяват едва в края на обявите за работа в Калифорния. За работа в Берлин например Riot Games не дава такава информация.
Това са заплатите, изплащани от технологичните компании
Освен разработчиците на игри новото изискване засяга и технологични компании като Twitter и Meta. Услугата за кратки съобщения на Илон Мъск например търси старши инженер по въпросите на неприкосновеността на личния живот и защитата на данните - макар и не веднага. Основната заплата за тази позиция в Сан Франциско възлиза на между 162 000 и 226 000 долара.
Междувременно Meta търси продуктов мениджър за централата си в Менло Парк с основна заплата от 197 000 до 270 000 долара годишно.
За сравнение, продуктовият мениджър в TikTok в Лос Анджелис може да очаква годишна основна заплата от 124 640 до 261 744 долара. Въпреки това услугата за кратки видеоклипове предпочита да не разкрива каква заплата могат да очакват хората, които работят в Берлин като модератори на съдържание в областта на предаванията на живо, коментира Der Spiegel.