Сатя Надела продължава да мисли мащабно. Главният изпълнителен директор на Microsoft придобива нови компании с впечатляващ размах. Нищо чудно да се опита да добави Netflix към списъка през 2023 г., пише Дженифър Саба в коментар за Ройтерс.
Откакто през 2014 г. беше повишен до водещия пост в технологичния гигант, Надела се впусна в скъпи покупки. Всичко започна с придобиването на компанията, която стои зад хитовата игра Minecraft, за 2,5 млрд. долара. По-късно Microsoft купи LinkedIn за 26 млрд. долара, както и разработчика на софтуер за речево разпознаване и изкуствен интелект Nuance за 20 млрд. долара. Activision Blizzard досега е най-голямата обявена цел – за цели 69 млрд. долара.
Microsoft е заета да се бори с американските регулатори за правото да погълне създателя на играта „Call of Duty”. Поставянето на гейминг гиганта под един покрив с конзолата Xbox доведе до регулаторни опасения относно господстващото положение на Microsoft на пазара. Дори ако Надела загуби заради притесненията за конкуренцията, притежаването на Netflix би имало стратегически смисъл и вероятно би минало по-лесно пред Вашингтон и Брюксел.
Двете компании вече са тясно свързани. Netflix избра Microsoft за рекламен партньор на своята нова абонаментна услуга, която включва реклами. Президентът на Microsoft Брад Смит също така е в борда на Netflix. Част от обосновката за сделката е, че Microsoft иска да предложи услуга за стрийминг на видео игри на множество устройства.
Netflix има собствени планове за гейминга. През 2022 г. компанията, която е ръководена от Рийд Хейстингс, придоби разработчика Spry Fox – шестото ѝ вътрешно студио. Да стане част от империята на Microsoft би засилило тези амбиции. Лесно е да си представим пакет, включващ стрийминг на телевизионно съдържание и игри.
С пазарна стойност, която към началото на декември беше 13 пъти по-висока от тази на Netflix, достигащата 1,8 трлн. долара Microsoft може да си позволи стрийминг гиганта. Премия от 30% би оценила Netflix на близо 190 млрд. долара. А след облагане на оперативната печалба от 8 млрд. долара, която анализаторите очакват Netflix да генерира през 2024 г., възвръщаемостта на инвестицията ще бъде само наполовина на среднопретеглената цена на капитала от 8%, твърдят анализатори от Morningstar.
Надела се е противопоставял на подобна финансова логика и преди. И ако не друго, той показа готовност да бъде смел играч що се отнася до сделките. На тази база е лесно да се повярва, че Microsoft би насочила погледа си към Netflix.