Американският технологичен гигант Apple заяви, че е инвестирал повече от 100 млрд. долара в японската си мрежа за доставки през последните пет години. Новината беше обявена в момент, в който главният изпълнителен директор Тим Кук беше на посещение в сърцето на индустрията за чипове на страната, предава Ройтерс.
В туит Кук посочва, че е посетил префектура Кумамото в Югозападна Япония, където са разположени много заводи за полупроводници и водещи технологични фирми, включително завод на Taiwan Semiconductor Manufacturing Co, който е в строеж.
Great to be back in Japan! Visited the historic Kumamoto Castle and learned about their work to restore this incredible landmark. ?? pic.twitter.com/SOGAqnfud4
— Tim Cook (@tim_cook) December 12, 2022
В изявлението си Apple твърди, че е увеличила разходите си за доставки от Япония с повече от 30% от 2019 г., като мрежата се простира в близо 1000 компании – от международни такива до семейни бизнеси.
Apple определя Sony Group като един от най-големите ѝ доставчици в Китай на сензори за камери за iPhone. Освен това споменава средни и малки компании, включително фирмата за текстил Inoue Ribbon Industry и Shincron, като свои партньори.
Американският гигант посочва, че 29 японски доставчици са обещали да се насочат към възобновяемата енергия за бизнеса си, свързан с Apple, до 2030 г., в това число Sony, Murata Manufacturing, Kiewa, Fujikura и Sumitomo Electric Industries.