Amazon пуска подобна на TikTok функция в своето приложение, която ще позволи на клиентите да купуват продукти от специално подреден списък със снимки и видеа, пише Wall Street Journal.
Функцията вече е активна за някои клиенти, а плановете на компанията са да я пусне в целите Съединени щати в следващите месеци, разкрива гигантът пред изданието. Порталът, който Amazon е нарекла Inspire, ще позволи на потребителите да разглеждат списък със снимки и видеа, които включват продукти. Те, от своя страна, могат да бъдат закупени през приложението. Wall Street Journal писа още през август, че Amazon тества Inspire с малък брой служители.
С пускането на Inspire Amazon прави крачка напред в т.нар. социално пазаруване и се присъединява към играчи като Meta Platforms, Google и други, които се опитват да спечелят от популярността на кратките видеа, довели до възхода на TikTok, собственост на китайската ByteDance. Технологичните компании се опитват да създадат мост между онлайн пазаруването и социалните изживявания, но досега не могат да се похвалят с особен успех. Amazon привлича инфлуенсъри, докато изгражда бизнеса си за социално пазаруване.
Интернет гигантът има база от стотици милиони клиенти. Кратките видеа са „изключително полезен формат, който да помага на хората да откриват и разбират продукти“, коментира Оливър Месинджър, директор пазаруване в Amazon. “Базираното на видео съдържание наистина помага [на клиентите] да разберат за продуктите повече“.
Месинджър твърди, че макар Inspire да е фокусирана върху пазаруването, тя има социални черти и може да се разшири с функции като споделяне на съдържание и актуално съдържание.
Порталът Inspire ще се появява под формата на иконка с осветителна крушка в долната част на приложението на Amazon. Когато клиентите кликнат на нея, тя ще ги насочва към списъка с видеа и снимки, включващ продукти, които потребителите могат да „харесат“ и да купят. Купувачите имат достъп до описание на продукта и да го добавят към кошницата за пазаруване.
Хората ще бъдат призовани да изберат конкретни интереси – като гейминг и домашни любимци, когато ползват за първи път Inspire, казва Amazon. А порталът ще подбира съдържание според тези интереси, като ще разширява предложенията си с времето. Amazon твърди, че купувачите ще могат да се сдобиват с продукти, показвани от други клиенти, инфлуенсъри и брандове.