Японският производител на електроника и гигант в развлекателната индустрия Sony Group обяви, че разполага с технологията за бързо създаване на хуманоидни роботи, но ще започне да ги произвежда, след като установи как могат да бъдат ефективно използвани, предава Ройтерс.
„Що се отнася до технологията, няколко компании в света, включително тази, имат достатъчно натрупани технологии, за да ги правят бързо, след като стане ясно коя употреба е обещаваща“, коментира главният технологичен директор на Sony Хироаки Китано.
„Ключът е в разработването на приложение“, твърди той.
Sony пусна куче робот, наречено Aibo, преди повече от две десетилетия. Компанията продаде около 150 хил. бройки от него между 1999 г. и 2006 г., а през 2018 г. пусна по-развита версия, която продаде около 20 хил. бройки през първите си шест месеца на пазара.
Хуманоидни роботи се разработват от десетилетия от Honda Motor и Hyundai Motor, а през септември главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск показа прототип на хуманоиден робот, наречен Optimus.
Компанията на Мъск има плаващи планове да разположи хиляди роботи в своите фабрики, като евентуалнo предложи милиони по целия свят.
Китано коментира, че Sony, въоръжена със своята експертиза в аудиовизуалните технологии и богато развлекателно съдържание, включително музика и видео игри, е в добра позиция да играе важна роля в метавселената и потапящите виртуални светове.
Метавселената е неясен термин, обобщаващ идеята, че потребителите ще прекарват повече време онлайн в симулирана среда. Въпреки че концепцията е още в развитие, тя се превърна в модерна дума сред компаниите и е двигател на отделянето на средства в индустрията.
„Що се отнася до метавселената, хората няма да се появят само защото сте създали място... Съдържанието е това, което прави или разрушава метавселената“, допълва Китано.