Преди три години създатели на съдържание в YouTube, които се наричат Влад, Ники, Даяна и Настя, са приятели, обикалящи из Маями с 30-метрова яхта, празнувайки рожден ден. Днес те са вплетени в ожесточена конкуренция за надмощие в YouTube.
А дори нямат 10 години, пише Wall Street Journal.
Децата са звезди от три канала в YouTube – „Vlad and Niki”, „Like Nastya” и „Kids Diana Show”. Това са трите най-популярни детски канала в YouTube с близо 300 млн. абонати. Сега те разширяват дейността си, насочвайки се към какво ли не – от стрийминг на предавания за маркови играчки до лицензионни сделки, всички на стойност десетки милиони долари.
„Тези деца, дошли от нищото, имат по-голямо влияние от Мики Маус“, коментира Еял Баумел, дългогодишен стратег, занимаващ се с развитието на личности в YouTube, включително на „Like Nastya”.
В трите канала видеоклиповете показват как децата се обличат като супергерои, пълзят по гигантски зеленчуци и се движат с моторизирани коли играчки. Майките и бащите пък са помощници.
Колкото по-голям успех постигат децата, толкова по-луксозни стават играчките и средата в клиповете. В едно видео Влад и Ники пренебрегват майка си и Range Rover-а, който тя е украсила с розови елементи, за да се повозят на червеното Ferrari на баща си. В друго видео от тази година „Kids Diana Show” поема на път, за да видим децата и родителите им на курорт на Малдивите, където те се качват на борда на жълта подводница.
Видеата включват много възклицания, аплодисменти и минимални диалози, което улеснява популяризирането им в YouTube.
„Децата чувстват, че Влад и Ники са техни приятели“, казва майка им Виктория Вашкетов. Влад и Ники са съответно на 9 и 7 години.
Производители на играчки плащат на младите звезди да играят с техните продукти. Хонорарите може да варират от 75 хил. долара до над 300 хил. долара, твърди източник, запознат с подобни сделки. Освен това някои от популярните в YouTube деца имат ексклузивни линии играчки, брандирани с техните имена и подобни. Така например има екшън фигурка на Влад с пелерина и малки фигури на цялото семейство на Даяна, които могат да бъдат закупени от магазините на големи американски търговци на дребно като Walmart и Targeт, както и в страни като Швеция и Монголия, казват представители на каналите.
Базираната в Шънджън, Китай, Zuru Toys е произвела специална линия играчки „Vlad and Niki”, след като е сключила партньорство със семейството през 2020 г. Съоснователят на компанията Ник Моубрей твърди, че е започнал бизнес с момчетата, защото те се харесват по целия свят.
Големи стрийминг услуги пускат видеата им в платформите си, включително HBO Max и Amazon.
„Можете да създадете глобален франчайз без голямо студио“, твърди Дан Уайнстийн, който представлява „Vlad and Niki” със своята компания Underscore Talent и е помогнал на други интернет сензации да преминат към традиционни медийни канали. „Наистина е невероятно“.
Да уцелиш точния момент
По времето, когато Влад, Ники, Даяна и Настя са малки, iPad-ите се превръщат в новите детегледачки, а видеоклиповете, показващи малки деца, които разопаковат нови играчки пред камера, завладяват детското съдържание в YouTube.
Сред младите хора, които започват да влияят на потребителското поведение, е Евън от EvanTubeHD, който създава клипове за играчки и игри, започва да пуска видеа с играчки Angry Birds, когато е петгодишен. Той се превръща в едно от първите деца в YouTube, които стават звезди в платформата.
Райън Каджи, често наричан малкия крал на YouTube, снима отзиви за популярни играчки като Thomas the Tank Engine и печели милиони. Те създават формула за видовете видеоклипове, които могат да съберат милиони гледания: дайте на сладко дете желана играчка от известна марка, заснемете го как си играе с нея и след това публикувайте.
Трите семейства разчитат именно на тази формула.