fallback

Онлайн продажбите на Черния петък в САЩ достигнаха рекордните 9 млрд. долара

Покупките в интернет са нараснали с 2,3% в деня с големите намаления тази година

16:58 | 26.11.22 г.

Въпреки високата инфлация американците са похарчили рекордните 9,12 млрд. долара за покупки в интернет на Черния петък тази година, показва доклад, публикуван в събота и цитиран от Ройтерс.

Онлайн покупките в САЩ са нараснали с 2,3% на Черния петък, изчислиха от Adobe Analytics, отдел за данни и анализи на Adobe Inc.

Ръстът се обяснява основно с това, че потребителите чакат традиционно големите отстъпки в този период, въпреки че предложенията за изгодни сделки започнаха още през октомври.

Adobe Analytics измерва електронната търговия чрез анализи на трансакциите в уебсайтове и има достъп до данни, обхващащи продажбите на 85% от 100-те най-големи интернет компании за търговия на дребно в САЩ.

По-рано компанията прогнозира, че продажбите на Черния петък ще нараснат със скромния 1%.

Adobe очаква т. нар. Киберпонеделник (след уикенда на Черния петък) отново да донесе най-много онлайн продажби за сезона - на стойност 11,2 млрд. долара.

Американците са направили голяма част от празничните си покупки от своите смартфони, като данните на Adobe показват, че мобилното пазаруване представлява 48% от всички интернет продажби на Черния петък.

Петъкът след Деня на благодарността е най-натовареният ден за търговците в САЩ на фона на големите отстъпки. Тази година обаче липсваха традиционните тълпи от хора, които чакат да бъдат отворени магазините.

Прогнозите са през този уикенд на покупките - от Черния петък до Киберпонеделника, да пазаруват над 166 млн. американци, с 8 млн. повече от миналата година. Очакванията са за ръст на продажбите от 6-8% спрямо средното ниво за последните 10 години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:01 | 26.11.22 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още