fallback

Метавселената вече не е просто научна фантастика

Тя може да допринася с до 1,4 трлн. долара годишно към азиатския БВП до 2035 г. според нов доклад

15:16 | 19.11.22 г. 3
Автор - снимка
Създател

Огромният залог на Meta в метавселената може да доведе до бедствено положение за компанията, но нов доклад на Deloitte предполага, че виртуалните реалности могат да имат „трансформиращ ефект“ за азиатските икономики, пише CNBC.

Приносът на метавселената към брутния вътрешен продукт на Азия може да достигне между 800 млрд. и 1,4 трлн. долара годишно до 2035 г., твърди консултантската компания.

Това ще се равнява на около 1,3% до 2,4% от общия брутен вътрешен продукт, допълва тя, предполагайки, че ще има „устойчиви технологични инвестиции в следващите пет до десет години“.

Метавселената може да бъде дефинирана като виртуален свят, в който хората живеят, работят и играят. С криптовалути потребителите ще могат да купуват и развиват виртуални земи или да обличат собствените си аватари.

Новият доклад на Deloitte със заглавие „Метавселената в Азия: Стратегии за ускоряване на икономическото влияние“ проучва потенциалното влияние на метавселената върху 12 азиатски икономики.

Дулиша Куласурия, управляващ директор на един от центровете на Deloitte в Югоизточна Азия, отдава размера на очакваното въздействие на  „демографската гравитация“ на региона.

„Ако погледнете младежите... те са онези, които общуват и се ангажират най-много в метавселената днес, а 60% от младежите в света живеят в Азия“, допълва той.

Осен това има 1,3 млрд. души, играещи мобилни игри в Азия, което ги прави най-голямата база от играчи в света, допълва докладът.

„Метавселената вече не е научна фантастика. Ранните платформи за метавселена вече се ползват от милиони“, гласи текстът.

Геймингът е „един от най-ранните начини“, по които човек да навлезе в метавселената, посочва Куласурия. „Този сегмент и техните очаквания ще доведат до промени в поведението, които ще подскажат как ще се развие следващият интернет“.

Предимството на Азия

Въпреки че технологията зад метавселената все още е в зората на развитието си, вече има „милиони“ хора в Азия, които отделят време и пари за популярни виртуални платформи като Fortnite, Roblox и Decentraland, казват от Deloitte.

Южнокорейската Zepeto – социална мрежа, която позволява на потребителите да създават 3D аватари, има над 300 млн. регистрирани потребители по целия свят.

Предимството на Азия, когато става дума за метавселената, е свързано и със „секторната експертиза“ като производител на електроника и полупроводници.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:17 | 19.11.22 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още