fallback

Разочароващата прогноза на Airbnb потопи цената на акциите ѝ

Компанията очаква отдръпване на потребителите предвид инфлацията и други предизвикателства

11:53 | 02.11.22 г.

Airbnb даде разочароваща прогноза за резервациите за четвъртото тримесечие, което предполага, че потребителските предпочитания се отдръпват от скъпите за наемане имоти, които отбелязаха възход по време на пандемията, и се връщат към градските и дестинациите зад граница, пише Bloomberg.

Базираната в Сан Франциско платформа за споделяне на имоти заяви, че очаква темпът на резервираните нощувки и преживявания да „се успокоят леко“ през четвъртото тримесечие в сравнение с ръста от 25% през третото. Airbnb отчете 99,7 млн. резервации на нощувки и преживявания през трите месеца до края на септември, което се оказа малко под прогнозата на анализаторите за 99,9 млн. Цената на акциите на компанията се понижи със 7% по време на следборсовата търговия.

Airbnb заяви, че очаква средните дневни цени да се понижат през настоящото тримесечие заради силния долар и пренасочването на хората, които се връщат към градовете, където наемите на имоти в платформата обикновено са по-ниски заради по-малките площи. Компанията прогнозира, че приходите ѝ за четвъртото тримесечие ще са между 1,80 млрд. и 1,88 млрд. долара, като долната част на този диапазон се оказа под средната прогноза на анализаторите за 1,86 млрд. долара.

По-слабата прогноза беше обявена, след като Airbnb записа най-високите си приходи и най-печелившото си тримесечие досега през лятото. Приходите са се увеличили с 29% през третото тримесечие на годишна база до 2,88 млрд. долара, а нетната печалба е достигнала 1,2 млрд. долара, надминавайки прогнозите на анализаторите.

През третото тримесечие туристите изпълниха горещите туристически дестинации въпреки проблемите по летищата и отменените полети, които вдигнаха цените на билетите. Авиокомпании – от Deutsche Lufthansa до American Airlines и United – прогнозираха възстановяване на пътуванията от спада, причинен от пандемията.

Airbnb каза, че средният дневен наем се е увеличил с 5% през третото тримесечие спрямо година по-рано. Това се дължи изцяло на повишаването на цените, допълва компанията.

Но туристите може да се съпротивляват към нарастващите цени, а някои домакини вече виждат оттегляне на резервациите за останалата част от годината. Това може да се дължи на инфлацията, която в САЩ достигна 40-годишен връх, тласкайки цените на наемите извън възможностите на някои потребители. Сред причините може да е и фактът, че платформата в момента има много повече домакини, отколкото имаше преди пандемията, което води до пренасищане на предлагането. А на някои особено горещи пазари, които процъфтяваха, тъй като хората се възползваха от възможността да работят от всяка дестинация, домакините вече усещат затишието. Например търсенето и заетостта на имотите в района на езерото Тахо са спаднали с 20% през третото и с 18% през второто тримесечие в сравнение с година по-рано, сочат данни, събрани от AirDNA.

Airbnb може да започне да се сблъсква и с подновената конкуренция от страна на хотелите, твърдят анализаторите на Bloomberg Intelligence Мандип Синх и Деймиън Раймерц.

В писмото си до акционерите Чески остана оптимистичен. „Независимо от продължаващите макронесигурности, ние вярваме, че сме добре позиционирани занапред“, посочва той. По думите му търсенето на гостите остава силно. Освен това допълва, че по-дългите престои и извънградските пътувания, които помогнаха на Airbnb да се справи по време на пандемията, „ще се запазят, тъй като милиони хора вече имат нова гъвкавост по отношение на това къде живеят и работят“. Въпреки че много компании изискват служителите им да се завърнат в офисите, Airbnb обяви, че нощувките, резервирани за по-дълги периоди от време, са останали стабилни през третото тримесечие спрямо година по-рано, като са 20% от общите.

Кевин Копълман, анализатор на Cowen, коментира, че силното представяне на Airbnb през четвъртото тримесечие на миналата година, когато делта вариантът на коронавируса отслабна, сега ще донесе неблагоприятни сравнения за компанията.

Airbnb е първата голяма туристическа компания, която отчита финансовите си резултати тази седмица, като в сряда се очаква данни да обяви Booking Holdings, а Expedia Group – в четвъртък.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:53 | 02.11.22 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още