През последните няколко месеца Pinduoduo и собственикът на TikTok – ByteDance, пуснаха уебсайтове за електронна търговия зад граница, опитвайки се да направят пробив с продажбите на китайски продукти към чуждестранни купувачи.
Всичко това изправя двете китайски технологични компании на пътя на Amazon, докато те продължават международната си експанзия, пише CNBC.
През септември Pinduoduo, една от най-големите китайски компании за онлайн търговия, пусна уебсайт за онлайн пазаруване, наречен Temu, който продава продукти в различни категории – от мода до спорт и електроника.
Седмици по-късно ByteDance, базираният в Пекин собственик на приложението за кратки видеа TikTok, пусна моден уебсайт, носещ името If Yooou. В момента той доставя до Великобритания, Испания, Италия, Германия и Франция.
И двете фирми се опитват да повторят успеха на Shein – китайския бранд за бърза мода, за който се твърди, че е достигнал 100 млрд. долара стойност и който има огромна клиентска база в САЩ и други места по света.
ByteDance и Pinduoduo също разчитат на международната онлайн търговия, продавайки китайски стоки на хора зад граница. Американският и европейските пазари също така представляват възможност за растеж.
Тези усилия за излизане в чужбина се полагат в момент, в който технологичните гиганти в Китай търсят нови пътища за растеж, тъй като местната икономика продължава да е изправена пред предизвикателства в резултат на строгите политики на Пекин за контрол на Covid и влошаващата се глобална макроикономическа среда.
„Мисля, че ByteDance и [Pinduoduo] се възползват от възможността да приложат своите уникални иновации в търговията в социални мрежи“ на чуждестранните пазари, коментира Джейкъб Кук, главен изпълнителен директор на WPIC, фирма за технологии за онлайн търговия и маркетинг, която помага на чуждестранни брандове да продават в Китай.
Pinduoduo е отказала да коментира по темата, а ByteDance не е отговорила на запитването за коментар.
Онлайн стратегията на Pinduoduo и ByteDance
Стратегиите за трансгранична електронна търговия на Pinduoduo, известна още като PDD, и ByteDance ще бъдат различни предвид различните им силни страни.
В Китай PDD се разрасна бързо чрез изграждане на директни връзки с доставчици и предлагане на големи отстъпки. Това може да помогне, когато става въпрос за снабдяване с продукти за продажба в Съединените щати и с предлагането им на ниски цени.
Междувременно ByteDance стои зад TikTok – една от най-популярните социални мрежи в света.
Алгоритите на ByteDance за разбиране на потребителите на TikTok, „плюс потенциала за използване на екосистемата на TikTok за търговия, са огромни предимства“, изтъква Кук.