fallback

Защо Apple се оказа "спокоен пристан", докато Big Tech се срива на борсата

Amazon, Google и Facebook не могат да се похвалят с благоволението на инвеститорите

20:33 | 28.10.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Финансовите резултати на Apple получиха много по-различна реакция от инвеститорите от тези на другите технологични гиганти – Amazon, Google, Microsoft и Facebook, пише CNBC.

Цената на акциите на Apple записа 3,5% по време на сутрешната търговия в петък, ден след като компанията отчете 8% годишен ръст на приходите от продажби, и въпреки че не успя да изпълни прогнозите за приходите от iPhone и от подразделението за услуги.

„Apple изглежда като „сравнително спокоен пристан в бурята“, пише анализаторът от Credit Suisse Шанън Крос.

Но тази седмица инвеститорите се отдръпнаха акциите на другите представители на Big Tech. В сряда Microsoft и Alphabet записаха най-лошия си ден за годината. Meta отбеляза втория си най-лош ден този четвъртък, когато цената на акциите ѝ се срина с 24% до нива, каквито не са имали от 2016 г. Amazon пък преживя 10% спад на борсата, след като обяви финансовия си отчет.

Причините при всеки бяха различни. Meta се сблъска със свиващ се паричен поток, докато продължава да харчи значително за метавселената. Alphabet каза, че рекламните ѝ приходи се забавят, докато YouTube записа първия в историята си спад на приходите. А Microsoft се оказа под натиска на слабата си прогноза и на приходите си от облачни услуги, които не изпълниха очакванията. Amazon не успя да отговори на прогнозата за приходите си и подсказа за слабо празнично тримесечие, както и за свиване на печалбата.

Но в момента Apple изглежда много по-стабилна от останалите, особено когато опасенията от рецесия започват да натежават върху рекламните приходи и потенциалните разходи на потребителите по празниците. Това до голяма степен е така, защото Apple разчита на хардуер и услуги, които хората все още купуват.

Приходите от Mac са нараснали с 25% на годишна база например. И макар че приходите от iPhone не изпълниха очакванията, те все пак са се увеличили с 9,67% спрямо година по-рано. При услугите също има ръст – с 4,98% на годишна база, въпреки че не е толкова, колкото анализаторите прогнозираха.

А Apple постигна това, докато индустрията за смартфони и тази за персонални компютри записаха големи спадове. Продажбите на смартфони в глобален мащаб се свиха с 9% през третото тримесечие, но тези на Apple се повишиха с 8% въпреки по-скъпите ѝ устройства, сочат данни на Canalys от тази седмица.

„Търсенето на премиум устройства остава непокътнато“, пише Криш Санкар от Cowen.

Накратко бизнесът на Apple остава силен, а търсенето на продуктите ѝ продължава да е голямо по света, дори на развиващи се пазари, обратно на тенденцията за продажбите на смартфони на много други брандове.

„След резултатите на Apple за четвъртото тримесечие на фискалната 2022 г., компанията остава ключов избор, а ние вярваме, че вероятно тя ще остане сравнително сигурно убежище за мнозина, докато макросредата продължава да е много несигурна и променлива“, посочва Крос от Credit Suisse. Той допълва, че резултатите на Apple показват, че компанията продължава да расте във всеки регион, в който продава продуктите си, въпреки скорошните увеличения на цените и отслабващото потребителско доверие.

Прогнозите на Apple също до голяма степен отговориха на очакванията, за разлика от компаниите като Amazon, която очаква по-слабо празнично тримесечие.

Главният финансов директор на Apple Лука Маестри заяви, че общите приходи ще нараснат през декември на годишна база, но по-слабо от 8,1-процентния растеж за тримесечието до края на септември.

Но данните показаха на много анализатори, че Apple ще продължи да увеличава приходите си от продажби – нещо, което се случва от началото на пандемията.

Въпреки че главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук каза на анализаторите, че компанията вижда ефектите от инфлацията върху разходите си, най-вече при логистиката, гигантът е успял да се справи добре с недостига на чипове. Apple не е имала проблеми с дефицита на полупроводници по време на последното си тримесечие.

И все пак Apple не е застрахована срещу забавянето на рекламните приходи, с което се сблъскват Meta и Alphabet, макар че Кук каза, че рекламите представляват много малка част от бизнеса с услуги на Apple.

Като се има предвид всичко това, не е случайно защо някои анализатори смятат, че Apple е „устойчива на рецесията“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:22 | 28.10.22 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още