Две трети (67%) от населението на Европейския съюз на възраст между 16 и 74 години са поръчвали стоки или услуги по интернет през 2021 г. Този дял достига най-високото си ниво от 93% в три нидерландски региона (Дренте, Утрехт и Зеландия), сочат данни на Евростат, представени днес.
Електронната търговия е навлязла силно във всички региони в Нидерландия с изключение на един (Лимбург), всички датски региони, всички шведски региони с изключение на два, както и в повечето ирландски региони.
На другия полюс са два българския региона - Югоизточният и Северен централен. Те са с най-нисък дял на хората, които използват интернет за закупуване на стоки или услуги (съответно 26% и 27% през 2021 г.). Общо за България този дял през миналата година е бил 33%, като бележи постепенен ръст през годините спрямо 21% през 2018 г.
Около 58% от населението на ЕС е използвало интернет за банкиране през трите месеца преди проучването, сочат още данните на Евростат.
Поне 90% от хората са използвали интернет банкиране във всички региони на Дания, Финландия, както и в 8 от 12 региона в Нидерландия. В региона на финландската столица Хелзинки-Уусимаа е регистриран най-високият дял на интернет банкиране (96%).
Същевременно във всички региони в България и Румъния (с изключение на тези, в които се намират столиците им - съответно Югозападен и Букурещ-Илфов) по-малко от една четвърт от всички хора са използвали интернет банкиране. Такъв е случаят и с Централна Елада в Гърция.
Една от най-предпочитаните онлайн дейности е участието в социални мрежи като Facebook, Instagram, TikTok или Twitter. През 2021 г. 57% от населението на ЕС е участвало в социалните мрежи през трите месеца преди проучването. Делът на участие на младежите на възраст 16–29 години (83%) е почти четири пъти по-висок от този на по-възрастните хора на възраст 65–74 години (23%).
В 19 региона на ЕС поне три четвърти от населението на възраст 16-74 години е участвало в социални мрежи през миналата година. 21 региона, в които по-малко от 45% от хората са се включвали в социални мрежи, се намират в Германия и Франция. Участието в социалните мрежи е особено ниско в източногерманските региони Тюрингия, Бранденбург, Мекленбург-Предна Померания и Заксен-Анхалт (във всеки от тях делът варира между 34% и 37%).