YouTube представи нов начин създателите на съдържание да печелят пари от кратки видеа. Компанията направи това в момент, в който е изправена пред все по-голяма конкуренция от TikTok, предава Ройтерс.
Стрийминг услугата, която е собственост на Google, обяви, че ще предложи реклами в своята видео функция Shorts и ще даде на създателите на видеа 45% от приходите от нея. За сравнение, стандартно тя дава 55% при видеа, различни от Shorts, а TikTok има фонд за 1 млрд. долара, насочен към създатели на съдържание.
Фризьорката Крис Колинс, превърнала се в създател на клипове в YouTube, известна още като Kallmekris, приветства решението на YouTube да споделя приходите от Shorts.
„Други платформи са фокусирани върху това да осигурят на хората техните 15 секунди слава, което е страхотно“, казва тя. „Но YouTube възприема различен подход. Те помагат на създателите да правят неща в множество формати“.
Водещият видео уебсайт се опитва да се конкурира с TikTok – китайската услуга, която достигна 1 млрд. месечно активни потребители.
В края на 2020 г. YouTube отговори на заплахата, пускайки Shorts – едноминутни видеа, които привлякоха над 1,5 млрд. зрители месечно.
През април YouTube създаде и фонд за 100 млн. долара, за да примами създателите на съдържание да правят кратки клипове, а ходът целеше задържане на таланти. Новият план за споделяне на приходите, за който първи писа New York Times, има за цел да бъде по-голяма и по-устойчива примамка от фонда и нещо, което TikTok все още не може да постигне.
YouTube споделя по-малък дял от приходите от Shorts със създателите, за да компенсира значителната си инвестиция в разработката на функцията, твърди вицепрезидентът Тара Уолпърт Леви.
Google генерира 14,2 млрд. долара от рекламни продажби в YouTube през първата половина на тази година, което е с 9% повече спрямо същия период на 2021 г.