fallback

Цената за стрийминг на английската Висша лига расте с 30% след включването на Amazon

До края на годината цената за цял сезон за потребителите може да надхвърли 800 паунда

14:56 | 04.09.22 г.
Автор - снимка
Създател

Потребителите във Великобритания ще трябва да заделят над 800 паунда, ако искат да гледат всеки един оставащ мач от сезона на английската Висша лига по футбол. Увеличението в цената възлиза на около 30%, откакто Amazon.com Inc. за първи път започна да предлага стрийминг на мачовете през 2019 г., съобщава Bloomberg.

През въпросната година Amazon се присъедини към Sky и BT Group Plc за излъчването на мачовете от първенството.

Преди включването на компанията на Джеф Безос цената за стрийминг на всички футболни мачове от Висшата лига за един сезон беше малко под 540  паунда - като се използват най-добрите налични сделки, без да е нужна регистрация за допълнителни услуги. До края на 2022 г. тази цена ще нарасне до над 800 паунда, изчислява Bloomberg.

Абонаментът за гледане на мачовете чрез платформата на Amazon – Prime, ще струва на потребителите 95 паунда на година от септември спрямо 79 паунда през 2019 г., докато цената на стрийминг услугата на Sky Sports възлиза на 33,99 паунда месечно, което представлява увеличение със 78% спрямо най-евтината сделка преди три години. Най-ниската цена при стрийминга на BT Sports е 25 паунда месечно.

„Това е първият път, когато Amazon променя цената на Prime във Великобритания от 2014 г,, насам и ние ще продължим да работим, за да гарантираме, че Prime предлага изключителна стойност за своите абонати“, изтъква говорител на американската компания.

Главният изпълнителен директор на Pivotal Research Group Джефри Влодарчак посочва, че засилването на конкуренцията повишава разходите както за потребителите, така и за телевизионните оператори. „Трудно е да се конкурираме с парите и модела на Amazon“, добавя той.

Amazon се съгласи да инвестира 30 млн. паунда годишно за правата за излъчване на мачовете от Висшата лига от 2019 до поне 2025 г., припомня Бен Макмъри, анализатор в Ampere Analysis. По отношение на аудиторията Великобритания е на второ място в Европа по брой потребители, които разполагат поне с един абонамент за стрийминг на спорт, изоставайки единствено от Италия, добавя Макмъри.

Стрийминг компаниите разполагат с големи бюджети. Amazon е инвестирала повече от 1 млрд. паунда в телевизия, филми и спорт на живо от 2018 г. насам.

Въпреки това абонатите се сблъскват с нарастващите разходи за живот. Обединеното кралство може да започне да отчита отлив на абонати, след като излязат есенните сметки за газ, според Минал Модха от Ampere. Netflix вече губи клиенти на фона на засилената конкуренция, съчетана с потребителите, чийто разполагаем доход се топи. През последното тримесечие компанията загуби 1,3 милиона клиенти в САЩ и Канада, нейните най-силни пазари.

Някои компании за стрийминг услуги ще започнат да пускат реклами, за да компенсират разходите и да запазят броя на абонатите, според доклада на Deloitte за цифрови потребителски тенденции, публикуван през декември. Таксуването на клиентите за премиум услуги без реклами не се хареса на Netflix и Disney+ в миналото, които процъфтяваха, предлагайки продукти без подобни опции.

Но проучването на Deloitte показа, че около две трети от потребителите на стрийминг платформите биха били склонни да гледат до 10 минути реклами на час. Disney+ и Netflix също разработват планове, поддържани от реклами.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:33 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още