Китайският гигант в онлайн търсачките Baidu надмина очакванията за тримесечните си приходи, подкрепен от растежа на облачния си бизнес, въпреки че отчете първия спад на тримесечните си приходи на годишна база от две години, предава Ройтерс.
Общите приходи са се свили с 5% до 29,65 млрд. юана (4,43 млрд. долара) през второто тримесечие, в сравнение със средната прогноза на анализаторите за 29,30 млрд. юана по данни на Refinitiv.
Листнатите в САЩ акции на компанията повишиха стойността си с 3,2% преди началото на борсовия ден.
Въпреки че основните приходи на Baidu от реклама продължават да бъдат по-слаби, клиентите се насочват към облачните услуги на компанията – ключова област на растеж в глобален мащаб – докато търсенето на интернет приложения се увеличава.
Приходите на звеното AI Cloud на Baidu са скочили с 31% на годишна база през тримесечието.
Същевременно Baidu залага на технологиите за автономно шофиране, в които инвестира значително през последните пет години.
От миналата година тя прибира такси за своята услуга за роботаксита Apollo Go. Тя е извършила 287 хил. превоза през тримесечието, а общият им брой до момента е над милион.
Базираната в Пекин компания отчете 3,64 млрд. юана нетна печалба, или 1,49 юана на американска депозитарна разписка.
Китайските технологични компании обявиха слаби резултати за периода от април до юни, докато се борят с икономическото забавяне и регулаторния натиск от страна на Пекин.
По-рано този месец Alibaba Group за първи път не записа изменение в тримесечните си приходи, а Tencent Holding обяви първия спад на тримесечните си приходи в своята история.