fallback

Технологичните компании се опитват да дадат известен контрол на потребителите над рекламите

Хората ще имат избор дали да виждат конкретни категории реклами

19:40 | 17.08.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Потребителите имат ново искане: да имат повече контрол върху типа реклами, които им се показват онлайн. А все повече технологични компании са готови да им го дадат, пише Wall Street Journal.

TikTok на ByteDance и компанията зад YourAdChoices – кликащата се иконка, която дава на потребителите информация защо им се показва дадена реклама – планират да последват Meta Platforms и Google във въвеждането на настройки, които позволяват на потребителите да избират реклами от определени категории.

Тези ходове имат за цел да адресират несъответствието във властта на маркетинговите компании и потребителите онлайн. Маркетолозите, големите дигитални платформи и компаниите за рекламни технологии от години имат способността точно да таргетират потребителите въз основа на техните предполагаеми интереси, но в по-голямата си част потребителите не са получили инструментите, с които да поискат това да спре.

Това разочарова онлайн потребителите, особено тези, които имат лични причини да не искат да виждат определени реклами, като например хора, преживели спонтанен аборт, които не желаят да попадат на кампании за бебешки дрехи, или хора, възстановяващи се от хранителни разстройства, които не искат предложения за диети.

„Защо да разполагате с инфраструктура на стойност милиарди долари за таргетирана реклама, ако не можете да направите нещо толкова просто като да кажете: „Моля, не ме таргетирайте с това“, коментира Итън Зукерман, доцент по обществена политика в Университета на Масачузетс Амхърст.

Професор Зукерман избягва бърбън и всички напомняния за него, след като спира да пие през 2017 г. Той се разгневява, когато реклами на алкохол започват да му излизат в секцията с „актуални теми“ в списъка му с новини в Twitter, а той не може да ги изключи.

За да отговорят на този парадокс, някои платформи се подготвят да дадат на потребителите повече контрол.

През юни TikTok започна да позволява на потребителите да филтрират списъците си с новини, за да нямат достъп до видеа, тагнати с определени думи и хаштагове. А в следващите няколко месеца компанията планира да тества разширяването на филтъра си, така че да обхване и реклами. Тя се надява, че промяната ще помогне на се увери, че съдържанието на рекламодателите се предлага само на хора, за които е подходящо, коментира говорителка на TikTok.

Отделно YourAdChoices, чийто бутон също позволява на потребителите да се отказват от реклами, базирани на онлайн активността им, тества функция, която евентуално ще позволи на потребителите да ограничат определени категории реклами в повечето уебсайтове, твърди Лу Мастрия, изпълнителен директор на Digital Advertising Alliance, неправителствената организация зад YourAdChoices.

Функцията, която трябва да бъде пусната за бета тестване по-мащабно в края на годината, цели да позволи на хората да натискат само един бутон, за да известяват повечето рекламни компании, че не искат да виждат определен тип съдържание, твърди Мастрия. Освен това потребителите ще могат да показват кога се интересуват от конкретна категория.

Категориите в теста на YourAdChoices включват деликатни теми като диети и фитнес, семейство и родителство, залагания, алкохол и цигари, както и продукти и услуги, от които хората могат просто да не се интересуват, като потребителска електроника, обяви за работа и автомобили.

Функцията е разработена, за да подсили потребителското доверие и прозрачността, когато става дума за реклама, коментира Мастрия.

Тестът следва пускането на подобни функции от страна на Snap, Meta и Google, които през последните пет години въведоха възможност за изразяване на предпочитания от потребителите, така че да „виждат по-малко“ от даден вид рекламни категории, включително за алкохол и залагания.

Компаниите казват, че използват този израз, защото не могат да си гарантират, че всички реклами от една категория ще бъдат блокирани, поради грешки и разминавания в категоризацията на рекламите, когато биват качвани в платформите.

През май Google каза, че ще разшири концепцията с въвеждането на “My Ad Center”, хъб за настройки, който позволява на потребителите да пускат заявки да виждат повече или по-малко от дадени рекламни категории на база на техните интереси, както и на база на чувствителността им. Компанията планира да пусне функцията по-късно тази година, като започне с продуктите си YouTube, Search и Discover.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:43 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още