„Въпрос на време е чатботовете да станат необходима част от сайтовете на бизнесите. На бизнеса в България му е нужно известно време, за да възприеме ползите от тези технологии. С тях не се елиминира човешкия фактор, персонала просто извършва по-висококвалифициран труд и така може да върши повече за бизнеса и за клиентите си, като в същото време е и по-стимулиран професионално“, смята тя.
Според Стоилова основната цел при развитието на изкуствения интелект и ботовете в момента е да се изчистят механизмите, които правят диалога безопасен, да не се допускат дискриминация, неравенство и обидни думи в разговора с изкуствения интелект.
По думите ѝ най-елементарното обучение на бот е в бизнеса, където ботовете са малки и автоматизирани системи за комуникация. „Зад всеки бот стои екип, който го обучава и доставя отговори. Ботът се контролира от бизнеса и няма как той да каже нещо обидно или дискриминационно“, отбеляза изпълнителният директор на Umni.bg.
Елица Стоилова уточни, че при ботове като Lambda на Google и Blender bot 3 на Meta целта е изкуственият интелект да се самообучава, използвайки разговорите си с хора.
„Blender bot 3 е един от най-големите чатбот модели към момента и според Meta е един от ботовете с най-голям обем данни. Lambda на Google има 137 млрд. параметри, а Blender bot 3 разполага с 175 млрд. параметри. Meta цели да го тренира и да повиши качеството на комуникацията и диалоговата безопасност. Той нашумя с някои от грешките, които направи, но това е по-скоро медиен слон, направен от муха“, смята Стоилова.
Тя напомни, че този бот е експериментален модел, няма за цел да предоставя актуална информация и това, което твърди не трябва да се взема сериозно. „Той е прототип, чиято цел е да бъде трениран по-добре използвайки хората, за да се учи, посочи Елица Стоилова и уточни, че за първите няколко дни работа на бота са направени над 70 хиляди разговори с хора с над 260 хиляди обменени съобщения и грешките са едва 2,5%.“
Ние говорим за висока технология, която работи изключително добре и няма за цел да дава правилна информация, а да се учи да разговаря по човешки с хората“, посочва тя.
Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт” гледайте тук.