Roblox отчете резултати, които не изпълниха очакванията на анализаторите за приходите и печалбата, пише CNBC. Новината доведе до над 12% спад на цената на акциите на компанията по време на следборсовата търговия.
Приходите на Roblox, които компанията нарича резервации и включват продажбите през тримесечието, са се свили с 4% на годишна база. Компанията генерира приходи от продажбата на виртуалната си валута, наречена Robux, която играчите ползват, за да обличат аватарите си и да купуват други премиум функции в игрите.
Roblox отчете средно 52,2 млн. дневни потребители, или с около милион по-малко от консенсусната прогноза на StreetAccount. Бройката е с 21% повече спрямо година по-рано, но е под 54,1 млн. дневно активни потребители, които компанията обяви за първото тримесечие. Потребителите са прекарали над 11 млрд. часа в Roblox през второто тримесечие.
Гейминг гигантът заяви, че средните резервации на дневно активен потребител са достигнали 12,25 долара, което е с 21% по-малко спрямо година по-рано.
Освен това компанията повдигна завесата към третото тримесечие. Тя обяви, че дневно активните потребители през юни са достигнали рекорден връх от 58,5 млн., или с 26% повече на годишна база. А резервациите за месеца са спаднали с между 243 млн. до 247 млн., което е с 8-10% повече спрямо юли 2021 г.
По време на пандемията резервациите на Roblox скочиха с повече от 200%, когато децата прекарваха повече време пред екраните у дома. Акциите бяха сред най-горещите за 2021 г. след директното листване на Roblox през март. Пазарната капитализация се доближи до 80 млрд. долара и достигна пика си през ноември. Цената на книжата е спаднала с повече от 60% от върховете, които достигна.
Главният бизнес директор Крейг Донато коментира пред CNBC, че Roblox е положително настроена към бъдещето заради инвестициите в служителите си, капацитета на сървърите си и световните центрове за данни.
„До голяма степен сме в инвестиционен режим“, коментира Донато.