fallback

Гейминг гигантите преживяха кошмарно второ тримесечие

Пандемичният бум очевидно затихва и това не е добра новина за компаниите в сектора

14:03 | 08.08.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Гигантите в света на видео игрите преживяха спад на приходите от продажби през последното тримесечие, след като първоначалните предизвикателства от пандемията отслабнаха. За трите месеца до края на юни Microsoft, Sony и Nintendo отчетоха разочароващи резултати за гейминг бизнесите си, пише CNBC.

Данните отразяват по-голямото свиване на потребителските разходи за видео игри. Американците са похарчили 12,4 млрд. долара за игри през второто тримесечие според компанията за пазарни проучвания NPD, или с 13% по-малко спрямо година по-рано.

За това са отговорни няколко фактора, не на последно място отслабването на рестрикциите, свързани с пандемията, поради което хората загърбват опциите за домашни развлечения в полза на занимания навън.

Продължаващият недостиг на чипове също не помогна особено.

„Растежът на пазара на игри като цяло се сви наскоро, докато възможностите за потребителите да излизат навън се увеличи, след като заразяванията с Covid-19 намаляха на ключови пазари“, коментира Хироки Тотоки, главният финансов директор на Sony.

Sony отчете 2% спад на приходите от продажби на годишна база, както и звеното ѝ за гейминг за периода до края на юни. Оперативната печалба пък се срина с близо 37 на сто. Освен това компанията даде слаба прогноза, свивайки очакванията си за печалбата.

Основната причина? Хората прекарват по-малко време в играенето на игри и повече време навън. Общото време, прекарано в игри, сред геймърите на PlayStation е спаднало с 15%, много повече от първоначално очакваното от компанията,

Изчезването на „ефекта Covid”

Геймингът беше един от големите печеливши от пандемията. Издателите на игри преживяха огромен растеж, след като потребителите започнаха да прекарват повече време у дома.

Но след блокадите навиците се променят, а с ускоряването на инфлацията индустрията усеща удара.

Общите гейминг приходи в Microsoft са се свили със 7% на годишна база. Продажбите на конзолите Xbox на компанията са спаднали с 11%, а приходите от гейминг съдържание и услуги са потънали с 6 на сто.

Activision Blizzard, която Microsoft е в процес на придобиване, отчете 70% срив на нетната печалба и 29% понижение на приходите.

Sony продаде 2,4 млн. броя конзоли PlayStation 5 през тримесечието, което е малко над 2,3 млн. бройки, продадени през същия период година по-рано. Фирмата се надява, че вдигането на мерките срещу Covid в ключовия за производството Шанхай, както и празничните продажби, ще тласнат нагоре резултатите и ще ѝ помогнат да изпълни целта си да продаде 18 млн. броя PS5 през 2022 г.

„Бавното пускане на хардуера е сред основните причини“, коментира управляващият директор на Wedbush Securities Майкъл Пачтър. „Купувачите на нов хардуер обичайно купуват много софтуер, а продажбите на PlayStation и Switch бяха ограничени от доставките“.

Тенденцията за работа от дистанция също доведе до забавяне на някои игри, ограничавайки списъка от заглавия, които хората искат да купят. Microsoft например измести премиерата на своята дългоочаквана игра Starfield до началото на 2023 г., а Ubisoft отложи премиерата на заглавие, базирано на филма „Аватар“.

Предстоят още проблеми?

Покачването на цените на всичко – от газа до хранителните стоки, и опасенията от задаваща се рецесия могат да донесат допълнителни проблеми на сектора.

Световният пазар на игри и услуги се очаква да се свие с 1,2% на годишна база до 188 млрд. долара през 2022 г. – първият годишен спад от повече от десетилетие, сочат данни на Ampere Analysis.

„Увеличаването на разходите за живот означава добавяне на натиск върху бюджетите на домакинствата“, коментира Пиърс Хардинг-Ролс, директор проучвания в Ampere. „Влиянието вероятно ще бъде усетено върху по-скъпи продукти, които могат да включват конзоли, макар че ограничените наличности и голямото търсене, особено за висок клас конзоли, означава, че влиянието сега ще е минимално“.

Някои фирми залагат, че насочването им към абонаментни продукти ще им помогне да се справят с ефекта от отслабването на продажбите на игри.

Според Microsoft растежът на абонаментния план Xbox Game Pass е помогнал за смекчаване удара от по-слабото търсене на конзоли и игри. Въпреки че Microsoft не дава актуални данни за услугата, към януари тя имаше над 25 млн. абонати.

Sony наскоро поднови своята абонаментна услуга PS Plus и се надява, че ходът ще ѝ помогне да се справи със скорошните предизвикателства в гейминг индустрията. Абонатите на PS Plus достигнаха 47,3 млн. според тримесечния доклад на Sony. Бройката е малко под тази за предходното тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:25 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още