Българските потребители все повече се влияят от модните тенденции при слънчевите очила. Тази година са модерни големите слънчеви очила, които имат дебела дръжка. Актуални са и пластмасови очила, които са с прозрачни отенъци. Това сподели Павел Цветков, собственик на Kwiat, в предаването „В развитие” по Bloomberg TV Bulgaria.
„Очила, закупени от оптика, на каквато и цена да са, имат 100% гаранция, че са качествени и имат UV защита“, посочи той. И уточни, че под 70 лева е трудно да се намерят слънчеви очила с хубава защита, без значение от марката.
Гостът коментира, че достъпът до суровини и материали за производството на очила вече се нормализира, материалите обаче доста са поскъпнали, както и транспортът. „Това е тенденция, която за съжаление, не спира дотук и са възможни още увеличения. Цената на крайния продукт се вдигна с около 15%, това не е драстично увеличение, както при други продукти, които поскъпнаха двойно“, сподели Цветков.
Той разкри, че производството на слънчеви очила – от идейния етап до крайното производство, е между 6 и 8 месеца.
„Около два месеца е периодът, в който измисляме дизайна на очилата. Трябва да предвидим какви ще са тенденциите за следващата година, колко очила ще се купуват, кой ще ги купува. Следва закупуването на материалите за всеки един модел очила, сглобяването им и доставката. Сглобяваме очилата си в Азия, в района на Хонконг, като работим със седем фабрики. От 7 години цялата пластмаса, която използваме, се произвежда от памук и съответно всичките ни очила са биоразградими”, каза гостът.
Все повече от клиентите, специално по-младите, предпочитат продукти, които са щадящи към природата, изтъкна Цветков.
Продаваме основно в държавите от Източна Европа, където имаме свои дистрибутори. В Западна Европа имаме няколко малки клиенти.
Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria