Собственикът на Cartier, Richemont, не успя да оправдае очакванията за печалбата за първото полугодие. В отчета си компанията остана предпазлива по отношение на възстановяването на Китай, което предизвика разпродажба на европейските акции на луксозни марки в петък, предаде Ройтерс.
Акциите на Richemont, която притежава също така марките IWC, Jaeger-LeCoultre и Piaget, поевтиняха с 3,7% в началото на днешната борсова сесия, а тези на конкурентите LVMH и Swatch - съответно с 2% и 4%.
Инвеститорите бяха разочаровани от по-ниската от очакваното оперативна печалба във всички подразделения на Richemont, особено в това за часовници, което продължава да се сблъсква със сериозни затруднения.
Оперативната печалба на Richemont за шестте месеца до края на септември е спаднала със 17% до 2,21 млрд. евро, като не е достигнала прогнозите за 2,45 млрд. евро в прогнозата на анализаторите, анкетирани от Visible Alpha. Нетната печалба на Richemont за първото полугодие е спаднала до 458 млн. евро от 1,51 млрд. евро.
Компанията отчете и спад на продажбите с 1% през периода до 10,08 млрд. евро, което се разминава с прогнозите за 10,21 млрд. евро. Richemont беше засегната от продължаващия спад на търсенето в Азиатско-Тихоокеанския регион, който генерира една трета от приходите ѝ.
Продажбите в региона са намалели с 18% при постоянни обменни курсове, въпреки че това е частично компенсирано от увеличенията в Северна и Южна Америка, Япония и Близкия изток.
Главният изпълнителен директор на Richemont Николас Бос, който пое ръководството по-рано тази година, заяви, че Китай остава предизвикателен пазар.
„Съществуват множество фактори, които са свързани с китайската икономика като цяло“, каза Бос, като добави: “В момента се наблюдава тенденция към влошаване“.
Главният изпълнителен директор заяви пред репортери, че доверието на потребителите в Китай е ниско и той не знае колко дълго ще продължи спадът.
Подобно на други компании за луксозни стоки, Richemont се бори с по-слабото търсене в Поднебесната империя, причинено от икономическото забавяне във втората по големина икономика в света, която е засегната от спад на пазара на недвижими имоти и висока младежка безработица.
Нейните съперници в областта на луксозните стоки съобщиха за смесени резултати, като LVMH не успя да достигне прогнозите за продажбите през третото тримесечие, заявявайки, че потребителското доверие в азиатската страна е спаднало до най-ниското ниво от времето на пандемията от Covid-19.