fallback

Kering очаква най-ниската си годишна печалба от 2016 г. насам

По-слабото търсене на луксозни стоки от страна на китайските потребители засяга бизнеса на Gucci

16:00 | 24.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Kering предупреди, че годишната ѝ печалба ще спадне до най-ниското си ниво от 2016 г. насам, тъй като отслабването на китайското търсене на луксозни стоки възпрепятства връщането на най-голямата марка на френската модна група – Gucci – към успеха, пише Bloomberg.

Оперативната печалба на Kering за тази година ще бъде около 2,5 млрд. евро, обяви компанията. Това ще е най-ниското ѝ ниво от осем години и ще е под средната прогноза на анализаторите за 2,82 млрд. евро.

Сравнимите приходи от продажби на Gucci, която генерира по-голямата част от печалбата на групата, са се сринали с 25% през тримесечието спрямо година по-рано.

Цената на акциите на Kering се повиши с 1,3% по-рано днес в Париж. Те все още са с над 40% надолу тази година и са напът да запишат най-лошото си годишно представяне от 2008 г.

Резултатите показват колко трудно е станало Kering да поддържа ключовата си марка, на фона на забавянето на търсенето на висок клас стоки, особено в Китай.

Gucci ще се нуждае от време, за да се върне към успеха, коментира пред репортери главният финансов директор на Kering Армел Пулу. По думите ѝ опасенията за младежката безработица в Китай и спадът на сектора за недвижими имоти натежават върху потребителското доверие там.

Пулу посочва, че Kering е доволна от новата естетика на Gucci под ръководството на Сабато де Сарно, творческият директор, който беше назначен в началото на 2023 г. Дизайнерът заложи на по-минималистичен стил на бранда, преди известен с пищните си дизайни при предшественика Алесандро Микеле, който напусна преди две години.

По-рано този месец модният конгломерат повиши бившия изпълнителен директор на Louis Vuitton Стефано Кантино за нов главен изпълнителен директор на Gucci от 1 януари. Кантино се присъедини към Gucci през май като заместник- главен изпълнителен директор.

Връщането на Gucci към успеха е по-болезнено от очакваното, твърди анализаторът на TD Cowen Оливър Чен. Kering може да не изпълни ревизираната си прогноза, ако новите продукти не се харесат достатъчно на заможните потребители, допълва той.

Kering не е единствената луксозна група, която страда от забавяне на бизнеса с висок клас стоки. Представянето следва разочароващите продажби за същия период в ключовото подразделение за мода и кожени изделия на LVMH, което включва Louis Vuitton и Christian Dior.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:01 | 24.10.24 г.
fallback
Още от Мода виж още