Японската Fast Retailing, собственик на бранда дрехи Uniqlo, отчете третата си поредна година на рекордна печалба в четвъртък, подкрепена от разширяващите се маржове на печалба в международните ѝ сегменти, съобщава Ройтерс.
Оперативната печалба е скочила с 31% до 500,9 млрд. йени (3,35 млрд. долара) през 12-те месеца до края на август от 381,1 млрд. йени година по-рано, заяви компанията в съобщение.
За сравнение, средната прогноза на 15 анализатори, изготвена от LSEG, бе за 478,3 млрд. йени, а очакванията на самата компания – за 475 млрд. йени.
Fast Retailing заяви, че очаква оперативната печалба да продължи да расте до 530 млрд. йени през фискалната 2025 г.
Uniqlo, известна със своите якета от полар и евтино бельо, се възползва от исторически слабата йена както в страната, така и в чужбина. Бумът на туризма в Япония доведе до ръст на безмитните покупки, а приходите от навлизането ѝ на западните пазари получават допълнителен тласък, когато се преизчислят в йени.
Приходите на Fast Retailing не са толкова розови в Китай – най-големия чуждестранен пазар на компанията. Със своите над 900 магазина в континенталната част на страната Fast Retailing отдавна се смята за индикатор за сектора на търговията на дребно във втората по големина икономика в света.
Пандемичните ограничения влошиха резултатите там за години, но сега предизвикателството е бавната икономика, която натежава върху потребителското доверие.
Основателят Тадаши Янаи отдавна се стреми да превърне Fast Retailing в най-големия търговец на дребно с модни стоки в света, като на пътя му стоят Inditex, собственик на Zara, и H&M. Той заяви, че в постпандемичния свят потребителите се ориентират повече към стойността, отколкото към лукса – тенденция, която би била в полза на Uniqlo.