Анализатори на Citigroup смятат, че могат да се изкарат пари от различното състояние на двете най-големи компании в модния сектор в Европа, съобщава Bloomberg.
Банката обяви препоръка „търговия с двойка инструменти“ в петък, съветвайки клиентите да купуват акции на Inditex, а да продават такива на Hennes & Mauritz. По-малкото намаления на Zara трябва да подкрепят маржовете на печалба на Inditex, а скок в разходите на H&M подценяван от пазара, пишат Моник Полард и колегите ѝ в бележка.
Акциите на Inditex, базирана в Северозападна Испания, се представят особено добре тази година със скок от 18%, тъй като купувачите разграбват летните ѝ модни предложения. В същото време книжата на базираната в Стокхолм H&M отбелязват спад от 8,4% до момента, след като отчете понижение на продажбите и предупреди, че нарастващите разходи за материали и движенията на чуждестранни валути ще имат по-негативно въздействие от очакваното преди.
Така акциите на испанската компания имат премия от над 30% спрямо тези на H&M въз основа на съотношението цена/печалба. Акциите си заслужават премията, казва Citi.
Цената на акциите на Inditex се покачва с 2,2% до 46,37 евро за акция в петък, а на H&M – с 1,3% до 161,65 крони.