Козметичният гигант L’Oréal записа муден ръст на продажбите през второто тримесечие на фона на насрещен вятър от пазара в Китай.
Продажбите са нараснали с 5,3% на сравнима основа, което е под 6%, очаквани от анализаторите, съобщава Bloomberg.
Акциите на компанията поскъпват 2,2% минути преди 13:30 ч. на борсата в Париж. За последните 12 месеца обаче цената изостава с 6%.
Представянето на пазара на продукти за красота в континентален Китай отслабва заради сравняването с това година по-рано и влошените потребителски настроения, посочват от L’Oréal. Продажбите в Северна Азия, където влиза Китай, намаляват с 2,4% на тримесечна база, което също е по-зле от очакванията. Това е и четвърто поредно тримесечие на намаляващи продажби в региона, който отговаря за около една четвърт от приходите на производителя.
L’Oréal, която значително разшири китайския си бизнес през последните две десетилетия, предупреди миналия месец, че пазарът на продукти за красота като цяло ще нараства по-малко от очакваното по-рано през годината.
Европейски компании от редица сегменти понесоха удар заради забавянето в Китай, като търговията с потребителски стоки бе особено засегната. Сред пострадалите са и имена като LVMH, Hugo Boss и Burberry Group.
В същото време представянето на L’Oréal в Европа е силно, отчитайки ръст от почти 10% на сравнима основа, посочва анализаторът на Jefferies Моли Виленжек. Северноамериканските продажби също са близо до очакванията, коментира тя, но предупреди, че смелите прогнози за останалата част от годината може да се окажат под натиск със забавянето на пазара.