fallback

Hermès се противопостави на тенденцията в луксозния сектор със силен ръст на продажбите

Резултатите на компанията обикновено са по-малко променливи в сравнение с други луксозни къщи

15:03 | 26.07.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на Hermès са скочили през второто тримесечие, след като производителят на чантите Birkin се е справил със забавянето на луксозния сектор по-добре от конкурентите благодарение на зависимостта си от най-богатите клиенти, съобщава Bloomberg.

Приходите при постоянни обменни курсове са нараснали с 13,3%, съобщи Hermès International в четвъртък, което е над очакванията на анализаторите. Повтарящата се оперативна печалба за първото полугодие възлиза на 3,15 млрд. евро, което е малко по-ниско от прогнозите. Всички региони отбелязват двуцифрен ръст, с изключение на включващия Китай.

Акциите на Hermès поскъпнаха с цели 2,4% в началото на търговията в Париж, с което ръстът им от началото на годината стигна около 8%.

Резултатите на компанията обикновено са по-малко променливи в сравнение с други луксозни къщи, тъй като се радва на силна ценова мощ и дълги списъци с чакащи за най-желаните продукти, например чанти Kelly и Birkin, чиито цени започват от около 10 хил. долара.

Говорейки пред репортери, изпълнителният председател Аксел Дюма каза, че Hermès не вижда промяна в тенденциите досега през това тримесечие.

„Според нас Hermès успя да постигне стабилно представяне и сподели окуражаващи коментари за текущата търговия“, заяви анализаторът на Barclays Карол Маджо в бележка.

Компанията отчита по-слабо търсене на по-достъпните си стоки като копринени шалове, което отразява ограничението на разходите от клиенти с желание да навлязат в по-скъпата част на сегмента, обясни Дюма. Двете най-големи звена на Hermès обаче, изделия от кожа и за езда, както и конфекция и аксесоари, отбелязват двуцифрен темп на растеж.

Дюма каза още, че Олимпийските игри, които официално започват с церемония по откриването в Париж в петък вечерта, обикновено не благоприятстват бизнеса в градовете домакини. Той се надява Френската Ривиера да компенсира загубата на трафик в магазините в Париж през това тримесечие.

Резултатите на Hermès следват разочароващите резултати на LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, собственик на Christian Dior и Tiffany & Co., и на Kering, която преминава през предизвикателно преструктуриране на най-големия ѝ бранд Gucci.

Като цяло резултатите от тази седмица показват, че богатите потребители ограничават разходите си в голяма част от света, с изключение на Япония, където задграничните туристи от Китай и други места се възползват от слабата йена, за да купуват стоки от висок клас.

Въпреки че Япония се представя добре за Hermès през последното тримесечие, Дюма обясни, че това се дължи предимно от местни клиенти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:02 | 26.07.24 г.
fallback
Още от Мода виж още