fallback

Производителят на Ray-Ban купува бранда за улична мода Supreme за 1,5 млрд. долара

Това е първото придобиване на компания за дрехи от френско-италианския производител на очила

14:39 | 17.07.24 г.

EssilorLuxottica е договорила закупуването на бранда за улична мода Supreme от VF Corporation за 1,5 млрд. долара, обявиха компаниите в сряда. Това е първото придобиване на компания за дрехи от френско-италианския производител на очила, съобщава Ройтерс.

В отделно съобщение EssilorLuxottica обяви, че е договорила закупуването на дял от 80% в семейната Heidelberg Engineering – германска компания, специализираща в диагностични решения и здравни IT услуги за клинична офталмология, засилвайки присъствието си в медицинските технологии. Компаниите не разкриват финансови детайли за сделката.

Собственикът на Vans и North Face – VF Corp, купи бранда за улична мода и каране на скейтборд Supreme през 2020 г. за 2,1 млрд. долара.

Очаква се продажбата на Supreme да намали печалбата на акция на VF за фискалната 2025 г., се казва в съвместното съобщение на компаниите.

Акциите на EssilorLuxottica поевтиняват с 4,78% към 14:40 ч. българско време. Базираният в Милано търговец заяви, че придобиването е извън основния му бизнес и в категория, която се затруднява.

„Явно се насочва към уличната мода в момент, когато брандовете в уличната мода отчитат значително по-нисък ангажиране от потребителите по света“, пишат анализаторите на Bernstein в бележка.

Очаква се сделката да приключи до края на 2024 г., заявиха компаниите.

EssilorLuxottica каза, че Supreme предлага на групата пряка връзка с нова публика.

„С уникалната си идентичност на бранда, изцяло директен търговски подход и потребителско изживяване – модел, който ще положим усилия да запазим – Supreme ще има свое собствено пространство в портфолиото ни от брандове и ще допълва и портфиолиото с лицензи“, казват главният изпълнителен директор на EssilorLuxottica Франческо Милери и заместника му Пол дьо Сайо.

VF Corp заяви, че заключението от стратегически преглед на портфолиото е, че има ограничени синергии между Supreme и VF, което прави продажбата естествена следваща стъпка.

„Тази трансакция... подкрепя цялостната ни програма за по-добро позициониране на компанията за дългосрочен растеж и по-нормализирани нива на дълг“, казва Бракен Даръл, президент и главен изпълнителен директор на VF, в изявлението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:39 | 17.07.24 г.
fallback
Още от Мода виж още