fallback

Слабите резултати в Китай засягат продажбите на Richemont

Отрицателното влияние от Китай върху резултатите на Richemont в Азия отчасти е компенсирано от голям скок при бизнеса в Япония

11:35 | 16.07.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на собственика на Cartier Richemont са останали почти без промяна през трите месеца до края на юни, заяви луксозната група във вторник. Срив на търсенето в Китай свали общите резултати малко под очакванията, съобщава Ройтерс.

Акциите на Richemont поевтиняха в понеделник заради по-широките тревоги в сектора. Данните от отчета като цяло са по-стабилни, отколкото някои пазарни участници очакваха. Книжата отвориха с повишение в цената във вторник.

Отрицателното влияние от Китай върху резултатите на Richemont в Азия отчасти е компенсирано от голям скок при бизнеса в Япония.

Данните излизат на фона на колебливо начало на сезона на отчетите за европейските компании от луксозния сектор.

Тази седмица намаляващите продажби на швейцарския производител на часовници Swatch и предупреждението за печалбата от британската Burberry засегна акциите на компании. Германската модна къща Hugo Boss намали насоките си за продажбите за тази година на фона на слабо търсене, включително на китайския пазар.

Докладът на Richemont за продажбите „трябва да бъде посрещнат с известно облекчение след неуслужливата среда, създадена от Swatch преди около 24 часа“, пишат анализатори на Jefferies.

Richemont заяви, че при постоянни валутни курсове продажбите са нараснали с 1% до 5,3 млрд. евро след ръст от 19% година по-рано. Това показва известна устойчивост в „несигурна макроикономическа и геополитическа среда“.

За сравнение, консенсусната прогноза, събрана от Visible Alpha, бе за ръст на продажбите от 2% при постоянни валутни курсове.

При текущи валутни курсове продажбите са се свили с 1%.

„Всички региони носят растеж освен Азиатско-Тихоокеанския, където продажбите са се свили с 18%, тъй като по-високите продажби в Южна Корея и Малайзия са смекчили само частично спада от 27% в Китай, Хонконг и Макао общо“, каза компанията.

Най-силният регионален ръст на продажбите е в Япония – от 59%, където китайските потребители са спечелили от по-слабата йена, за да купуват луксозни продукти.

В Европа продажбите са се увеличили с 5%, а в Северна и Южна Америка – с 10%, което отразява устойчиво местно търсене във всички канали на разпространение, заяви Richemont.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:35 | 16.07.24 г.
fallback
Още от Мода виж още