Германската модна къща Hugo Boss в понеделник снижи насоките си за продажбите за годината до диапазон от 4,20 млрд. до 4,35 млрд. евро заради отслабването на световното потребителско търсене, особено на пазари като Китай и Обединеното кралство, съобщава Ройтерс.
По-рано компанията очакваше продажби за годината от около 4,30 млрд. до 4,45 млрд. евро.
Hugo Boss заяви, че очаква оперативната печалба (EBIT) да бъде между 350 млн. евро и 430 млн. евро, което е под предишните прогнози за около 430-475 млн. евро.
Това е вторият път тази година, в който Hugo Boss понижава насоките си за продажби.
По-рано компанията отбеляза и в резултатите си за първото тримесечие по-слабо търсене в Китай и опасения относно настроенията на потребителите в САЩ преди президентските избори, което доведе до спад в цената на акциите до най-ниското ѝ ниво от 2022 г.
Германската модна къща съобщи още, че предварителните ѝ продажби през второто тримесечие са намалели с 1% до 1,02 млрд. евро. Оперативната ѝ печалба (EBIT) за периода възлиза на 70 млн. евро на предварителна база.
Луксозният бранд в момента се опитва да се разшири и увеличава маркетинговите разходи. Компанията откри 102 нови точки за продажба през 2023 г., но акциите ѝ поевтиняват тази година, след като предупреди за по-бавен ръст на продажбите.
Най-големият производител на часовници в света Swatch отчете рязък спад в продажбите и печалбата за първото полугодие в понеделник, тъй като търсенето на луксозни стоки в Китай остава слабо. В същото време Burberry публикува предупреждение за печалбата си и отмени изплащането на дивиденти за годината.