Lululemon Athletica заблуждава потребителите да вярват, че марката е устойчива и щадяща околната среда чрез своята маркетингова кампания Be Planet, въпреки увеличаването на емисиите ѝ парникови газове, се казва в колективен иск, заведен в петък, пише Bloomberg.
„Модната индустрия е основен фактор за екологичната криза и като една от най-големите компании за облекло в света, Lululemon има значителен и нарастващ отпечатък върху климата и околната среда“, се казва в жалбата, подадена в Окръжния съд на САЩ за южния окръг Флорида. „Нейните действия и продукти причиняват пряка вреда на околната среда и влошават здравето на планетата – обратно на обещанията и внушенията на Be Planet”.
Lululemon не е отговорила веднага на запитването за коментар.
Още през октомври 2020 г. компанията представи своята програма Be Planet Impact Agenda, очертаваща дългосрочна стратегия за ограничаване въздействието върху околната среда. Част от обещанията в рамките на плана включват гарантиране, че поне 75% от продуктите на гиганта съдържат устойчиви материали и намаляване на използването на прясна вода до 2025 г.
Кампанията Be Planet кара разумните потребители да мислят, че Lululemon е „щадяща планетата“ компания, която допринася за подобряване на околната среда, което не е така, се казва в жалбата.
Според собствения доклад за въздействието на компанията от 2022 г. емисиите от обхват 3 на Lululemon – косвени емисии, които се получават във веригата за доставките на компанията, са нараснали до 1,2 млн. тона въглероден оксид. Емисиите за 2022 г. трябва да са почти двойно повече от емисиите на компанията от обхват 3 за 2020 г. В жалбата се посочва, че емисиите са на път да се увеличат още повече, докато компанията се опитва да удвои приходите си до 2026 г.
Lululemon вече удвои приходите си между 2018 и 2022 г. до 8,1 млрд. долара. Според финансовите ѝ резултати за първото тримесечие на 2024 г. компанията управлява повече от 700 магазина и се стреми да постигне целта си за 2026 г. като удвои приходите от мъжки стоки и електронна търговия.
В жалбата се казва, че Lululemon използва снимки на реки, гори и природа на своя уебсайт и в маркетинговите си материали, за да „укрепи и затвърди“ подвеждащо впечатление, че компанията е екологична към потребителите, за които знае, че биха платили висока цена за устойчиви продукти.