fallback

Собственикът на Uniqlo повиши за пореден път прогнозата си

Компанията се очаква да отчете рекордна печалба за трета поредна година

17:34 | 11.07.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Японският собственик на модния гигант Uniqlo в четвъртък повиши прогнозата си за очаквано трета поредна година на рекордна печалба, подкрепен от силните продажби у дома и на международните пазари, съобщава Ройтерс.

Местният пазар е силен за Fast Retailing, подпомогнат от ръст на безмитните продажби от туристи, възползващи се от поевтиняването на йената до 38-годишно дъно.

В същото време компанията заяви, че има сигнали за узряване на най-големия ѝ международен пазар – Китай.

Дружеството повиши прогнозата си за годишната оперативна печалба до 475 млрд. йени (2,94 млрд. долара) за годината, приключваща през август, спрямо 450 млрд. йени по-рано, позовавайки се на силното представяне през второто полугодие.

„Стабилните резултати са подхранени от Uniqlo Japan, както и от международния бизнес сегмент на Uniqlo, който отчита силно представяне в Северна Америка, Европа и Югоизточна Азия“, заяви компанията.

Uniqlo е предпочитана марка заради качеството и достъпността си, а Fast Retailing печели от поевтиняването на йената, което засили стойността на продажбите ѝ в чужбина.

Слабата йена е помогнала и в Япония, тъй като делът на безмитните продажби се е удвоил през 9-месечния период, каза компанията.

„Ако броят на входящите клиенти се увеличи занапред, разбира се, ще положим всички усилия да се опитаме да уловим това търсене“, каза главният финансов директор Такеши Оказаки.

Fast Retailing планира агресивен път на растеж в чужбина, като се възползва от промяната след пандемията, при която много потребители ценят по-скоро стойността пред лукса.

С повече от 900 магазина в континентален Китай Fast Retailing е лидер сред глобалните търговци на дребно, работещи във втората по големина икономика в света.

През деветмесечния период компанията отбелязва спад на приходите и на печалбата в Китай отчасти поради силното представяне през предходната година и общото забавяне на потребителския апетит, каза тя.

Сега Fast Retailing планира да отваря 50 до 80 магазина на пазара годишно в сравнение с целите за до 100 отваряния през последните години.

„Развитието на веригата магазини е узряло и се приближаваме до повратна точка“, каза изпълнителният директор на Uniqlo Greater China Пан Нинг.

За последното тримесечие, приключило през май, оперативната печалба на групата Fast Retailing се е повишила с 31% до 144,7 млрд. йени на годишна база, надминавайки консенсусната прогноза от 127,1 млрд. йени, базирана на проучване на LSEG сред шестима анализатори.

Акциите на компанията са поскъпнали с около 26% досега тази година, почти в съответствие с ръста на основния Nikkei.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:35 | 11.07.24 г.
fallback
Още от Мода виж още