Шведската верига магазини за бърза мода Hennes & Mauritz AB отчете по-ниска от очакваното печалба за второто тримесечие на година. От модната компания съобщиха, че продажбите са спаднали в началото на юни, тъй като лошото време е задържало купувачите у дома, предава Bloomberg.
Оперативната печалба възлиза на 7,1 млрд. шведски крони (670 млн. долара) за трите месеца до май. Това е под прогнозата на анализаторите за 7,4 млрд. крони. Маржът на оперативната печалба е 11,9%, отново по-малко от очакванията.
Продажбите през юни вероятно са намалели с около 6% в местни валути в сравнение с миналата година, посочват от H&M, обвинявайки за това лошото време на много от големите си пазари. Продажбите постепенно се възстановяват с подобряването на времето в края на месеца, отчитат още оттам.
По-рано през юни конкурентът Inditex, собственик на Zara, съобщи, че в началото на тримесечието си през май е отбелязал 12% ръст на продажбите.
Новият главен изпълнителен директор на компанията Даниел Ервер, който пое поста, след като Хелена Хелмерсон внезапно се оттегли през януари, е подложен на сериозен натиск. Компанията за търговия с модни стоки е изправена пред засилващата се конкуренция от страна на Zara и новопоявили се конкуренти като китайската Shein.
Въпреки смяната на главния изпълнителен директор досега стратегията на Хелмерсон остава до голяма степен непроменена. Това включва амбициозната цел за удвояване на продажбите до 2030 г. спрямо нивата от 2021 г. и целта за достигане на 10% оперативен марж за тази фискална година.