Модният гигант Zara ще засили рекламната си кампания във Великобритания, Европа и САЩ, включвайки популярните в Китай „предавания за пазаруване на живо" - тест за формата, който е по-малко познат на западните потребители, съобщава Ройтерс. Пазаруването на живо представлява предаване на живо, в което водещият представя продукти на дадена марка, а потребителят може да си ги закупи на момента.
Брандът за бърза мода, чиято компания майка Inditex ще обяви резултатите си в сряда, инвестира в нови начини да ангажира потребителите, като анализаторите очакват продажбите да са се увеличили по-слабо след извънредния си следпандемичен ръст.
Петчасови шоута за пазаруване на живо в Китай, излъчвани всяка седмица на Douyin, китайския дъщерен сайт на TikTok, са помогнали за увеличаване на продажбите на Zara от началото им през ноември, показват данни на компанията за анализи на дребно EDITED.
„Искаме да пренесем това в западните страни, където предаването на живо не е толкова популярно... но си мислим защо не – от гледна точка на забавлението това е като еволюция“, казва говорител на Zara за инициативата, която се очаква да стартира между август и октомври.
Пазаруването като забавление не е нещо ново – телевизионните канали за пазаруване, в които зрителите се обаждаха, за да купят представени продуктите, бяха популярни в продължение на десетилетия. Социалните медии и електронната търговия обаче предизвикаха нова епоха в предаването на живо, водена от Китай, където инфлуенсъри продават всичко – от козметика до закуски, със светкавичен темп.
Марките, които искат да създадат по-уникално изживяване, искат да акцентират върху пазаруването на живо по различен начин.
Предаването на Zara в Douyin включва китайски модели, носещи рокли на Zara, пробващи обувки и бижута. То включва и сцени от модния подиум и снимки на грима „зад кулисите", а разговорният, лежерен стил контрастира с трудно продаваните предавания на живо, с които са известни водещи като "Краля на червилата" Ли Джиаки.
Екип от 70 души работи върху шоуто на живо, което се предава от пространство от 1000 квадратни метра в Шанхай, сменяйки кадрите от седем камери, казва Zara. Средно привлича около 800 хил. уникални зрители на шоу.
„Подходът на Zara за предаване на живо изгради значителна известност на марката в Китай“, каза анализаторът на EDITED Криста Кориган.
Zara е разпродала с 50% повече продукти от повечето размери в Китай през първите три месеца на тази година, отколкото през същия период на 2023 г., според данни на EDITED.
Предаването на живо позволява на Zara и да достигне до купувачите, въпреки че физическото ѝ присъствие в Китай се е свило от 570 магазина през 2019 г. до само 192 към 31 януари тази година.