Производителят на луксозни стоки Hermes записва скок на продажбите си на китайския пазар, показвайки устойчивост на фона на по-широкото забавяне на търсенето в сектора.
Продажбите при постоянни валутни курсове са се увеличили със 17% до 3,8 млрд. евро през първото тримесечие, съобщиха от Hermes International SCA, цитирани от Bloomberg. Това е над очакванията на анализаторите.
Компанията обикновено се фокусира върху най-заможните си клиенти, което я прави по-устойчива на предизвикателния пазар на луксозни стоки. Нейното представяне е в контраст с това на конкурента Kering, който се опитва да вдъхне нов живот на най-големия си бранд Gucci – усилия, чиито плодове отнемат време.
Приходите на Hermes на ключовия азиатско-тихоокеански пазар, без Япония, са нараснали с 14% до 1,92 млрд. долара за периода, като ключовото подразделение за кожени продукти е отчело скок от 20%, като и двете стойности са над очакванията.
Hermes отчита по-слаб интерес в областта, включваща континентален Китай, Хонконг, Макао и Тайван, през март след китайската Нова година и „лека ерозия“ при потребителите, които купуват по-достъпните ѝ продукти като копринените шалове. Това обаче е компенсирано от щедрите покупки на по-скъпите кожени и готови за носене стоки, както и бижута, коментира главният финансов директор Ерик дю Алгуе пред репортери.
Подразделението за продукти за красота и парфюми, както и това за коприна са отчели ръст от съответно 4,3% и 7,9% през първото тримесечие.
Акциите на Hermes са поскъпнали с 23% от началото на годината на борсата в Париж, изпреварвайки ръста на LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE от 9% и понижението от 18% на Kering. Въпреки положителните данни минути след 10:30 ч. българско време акциите се търгуват с 1,4% по-евтино.