Британският сайт за мода Asos в сряда отбеляза загуба за първото полугодие, докато се бори с конкуренцията от китайския гигант Shein и самопричинени проблеми от излишен инвентар. Компанията все пак обяви обаче, че очаква подобрение през годината, съобщава Ройтерс.
ASOS освен това назначи бившия мениджър на Sainsburys и Amazon Дейв Мъри за новия си главен финансов директор, заявявайки, че опитът му в търговията на дребно и електронната търговия ще помогне на групата да се върне към рентабилност.
Компанията изпитва трудности да се разрасне от пандемията насам и определи текущата финансова година като преходен период, когато ще ускори пускането на нови колекции и ще премахне натрупания излишен инвентар, който намалява печалбата.
За 26-те седмици до 3 март ASOS отчете коригирана загуба преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията (EBITDA) от 16,3 млн. паунда спрямо печалба от 4,6 млн. паунда година по-рано.
За цялата година компанията запазва прогнозата си за положителна EBITDA при продажби, които ще бъдат с между 5% и 15% по-ниски.
„ASOS се превръща в по-бърз и по-гъвкав бърз и потвърждаваме насоките си за цялата година, докато поставяме основите за устойчиво рентабилен растеж за цялата 2025 г. и след това“, заяви главният изпълнителен директор Рамос Каламонте.
ASOS е изправена пред засилваща се конкуренция от гиганта в бързата мода Shein, който се разширява все по-бързо в Европа, предлагайки ниски цени и печелейки от бързата си реакция към променящите се тенденции.