fallback

Печалбата на Shein се удвои до над 2 млрд. долара преди планираното ѝ листване

Компанията чака одобрението на Пекин за IPO в Лондон или Ню Йорк

22:09 | 01.04.24 г.
Автор - снимка
Създател

Онлайн групата за бърза мода Shein е увеличила повече от два пъти печалбата си, докато е в очакване на одобрение от регулаторите в Пекин за листване в Ню Йорк или Лондон, пише Financial Times.

Shein е генерирала рекордните над 2 млрд. долара печалба за 2023 г. и е записала близо 45 млрд. долара брутна стойност на стоките – общата стойност на продадените продукти в нейния уебсайт, твърдят четирима източници, близки до компанията, която е основана в Китай, но прехвърли централата си в Сингапур.

Печалбата на групата за миналата година е надминала 700-те млн. долара нетна печалба, която записа за 2022 г. и 1,1 млрд. долара за 2021 г., сочат финансови документи, разгледани от Financial Times.

Конкурентите H&M и Inditex (собственикът на Zara) са генерирали съответно 820 млн. долара и 5,8 млрд. долара нетна печалба за последната си фискална година.

Shein, чиито дрехи са популярни сред младежите, чака регулаторите в Пекин и Вашингтон да дадат зелена светлина за листването, което се очаква да бъде най-голямото за годината. При последния си кръг на финансиране групата беше оценена на над 60 млрд. долара. Shein отказва да коментира финансовите си резултати.

IPO-то се разглежда като пример за отношението на Пекин към компании, които са основани в Китай, но са пререгистрирани в чужбина, за да избегнат геополитическото напрежение. То също така е тест за желанието на Пекин да позволи на китайските фирми да наберат милиарди на Wall Street след репресиите срещу технологичния сектор.

Двама източници, запознати с напредъка на Shein по отношение на листването, очакват Китайската комисия за регулиране на ценните книжа и Администрацията на киберпространството на Китай да одобрят продажбата на акции през следващите седмици.

Въпреки че Shein премести централата си в Сингапур и осъществява всичките си продажби извън Китай, компанията е основана в китайския град Нанкин и продължава да управлява по-голямата част от бизнеса си от страната, което кара групата да търси одобрение от местните регулатори.

В края на 2022 г. Shein имаше 10 382 работници в континенталната част на Китай, работещи за повече от дузина дъщерни дружества и занимаващи се с всичко – от логистика до програмиране, показва доставчикът на данни Tianyancha. За сравнение LinkedIn показва, че компанията има приблизително 200 служители в Сингапур.

Сю Янтиен, 40-годишният основател на компанията, известен още като Скай Сю, е роден в Китай, но последва Shein и се премести в Сингапур. Той притежава 37% от компанията, показват документи, подадени в САЩ. Сред другите големи акционери се нареждат Sequoia China, General Atlantic и суверенният фонд на Абу Даби Mubadala.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:54 | 01.04.24 г.
fallback
Още от Мода виж още