fallback

Прогнозите на Hugo Boss за годината разочароваха инвеститорите

Акциите на компанията поевтиняват, насочвайки се към най-лошия си ден от осем години

12:58 | 07.03.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Германската модна къща Hugo Boss в четвъртък прогнозира продажби и оперативна печалба за 2024 г. под пазарните очаквания и заяви, че целта за продажбите за 2025 г. може да бъде отложена с малко заради слабото потребителско търсене, особено на някои европейски пазари, съобщава Ройтерс.

Компанията очаква за тази година печалба преди данъците и лихвите (EBIT) от 430-475 млн. евро спрямо 410 млн. евро през 2023 г., но под консенсусната оценка на анализаторите за 490 млн. евро в предоставена от компанията анкета.

Продажбите трябва да се увеличат с между 3% и 6% до около 4,30-4,45 млрд. евро, което също е под консенсуса от 4,56 млрд. евро и бележи забавяне спрямо ръста от 18% през 2023 г. Акциите на компанията поевтиняха със 17% до 52,30 евро сутринта, насочвайки се към най-лошия си ден от осем години.

„Макар че осъзнаваме, че насоките за 2024 г. може да са дадени консервативно, очевидно условията на търсене продължават да се влошават“, пишат анализаторите на Jefferies в бележка до инвеститорите.

Hugo Boss продължава и през миналата година да събира плодовете на обновяването на бранда от 2022 г., което донесе нови клиенти в Азия и подкрепи продажбите въпреки отслабващото търсене в Европа.

Неблагоприятните валутни ефекти обаче в комбинация с все повечето промоции на пазара са ограничили подобрението в края на 2023 г., каза компанията.

Секторът на луксозни и модни стоки трябваше да предложи намаления на продуктите си през последните месеци на годината, тъй като компаниите искаха да намалят инвентара си на фона на забавящо се търсене.

Hugo Boss заяви, че целта за приходи от 5 млрд. евро до 2025 г. може да бъде леко забавена, тъй като потребителите все още се борят с инфлацията, а вълната от нарастващи лихви намали излишните разходи. Компанията все пак очаква маржът на EBIT да достигне поне 12% тази година.

Групата заяви, че цели да оптимизира допълнително дейността си, включително снабдяването и логистиката, както и да ограничи разходите на физическите си магазини и функциите на централната, опитвайки се да подобри брутния си марж през 2024 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:59 | 07.03.24 г.
fallback
Още от Мода виж още