Датският производител на бижута Pandora A/S отчете силни тримесечни приходи, които надминаха прогнозите, подкрепени от бързо растящите продажби на гривни и други бижута за празниците около Коледа и Черния петък в САЩ, съобщи Bloomberg.
Приходите през последните три месеца на 2023 г. са скочили с 12% на органична база до 10,8 млрд. крони (1,58 млрд. долара), сочат предварителни данни, публикувани от базираната в Копенхаген компания късно в неделя. Това надхвърля средната оценка за 10,58 млрд. крони от проучване на Bloomberg сред анализатори.
Акциите на Pandora поскъпнаха с 90% през 2023 г., а компанията повиши финансовата си прогноза за цялата година два пъти през последните четири месеца.
Компанията, която изработва повече бижута от която и да е друга в света, печели пазарен дял в една иначе свиваща се индустрия. Главният изпълнителен директор Александър Лачик се фокусира върху представянето на нови колекции, включително бързо развиващата се серия с лабораторно отгледани диаманти.
"Много сме доволни от резултатите ни през пиковия търговски сезон и от начина, по който приключихме 2023 г.", посочва Лачик в изявлението от неделя.
През четвъртото тримесечие компанията отбеляза органичен ръст от 15% в САЩ, който е най-големият ѝ пазар.
Продажбите на нейните лабораторно отгледани диаманти са се увеличили с 83%.
Компанията трябва да публикува пълния си отчет за четвъртото тримесечие на 7 февруари, когато ще представи и прогнозата си за 2024 г.