Британският търговец на дрехи Next в четвъртък повиши прогнозата си за печалбата за финансовата година до края на януари 2024 г. за пети път за последните осем месеца, след като отчете по-голям от очакваното ръст на коледните продажби. Това изпрати цената на акциите му до исторически връх, съобщава Ройтерс.
Групата, която има около 460 магазина в Обединеното кралство и Ирландия и онлайн присъствие в над 70 страни, обаче предупреди, че ако продължат трудностите с достъпа до Суецкия канал, това вероятно ще доведе до известно забавяне на доставките в началото на годината и може да свие ръста на продажбите.
Next често се възприема за полезен показател за това как се справят британските потребители.
Британците бяха засегнати от покачването на разходите по заеми, които са на 15-годишен връх, и от бързата инфлация, която макар да се е забавила под 4% по последни данни, изпреварва растежа на заплатите през по-голямата част от последните две години.
Въпреки това Next заяви, че продажбите при пълни цени са се повишили с 5,7% през деветте седмици до 30 декември.
Продажбите от физическите магазини са нараснали с 0,6% на годишна база, а онлайн продажбите – с 9,1%, възползвайки се от подобренията в обслужването.
Акциите на Next поскъпнаха с 5,2% по време на сутрешната търговия.
Представянето на компанията контрастира с това на британския търговец на дребно на спортни дрехи JD Sports Fashion, който понижи прогнозата си за печалбата за цялата година, позовавайки се на по-високите разходи и ниските потребителски разходи в пиковия сезон.
Next заяви, че сега очаква печалба преди облагане с данъци и преди разходи от изключителен характер за годината до края на януари 2024 г. в размер на 905 млн. паунда (1,15 млрд. долара), което е над предишните насоки от 885 млн. паунда и над сумата от 870,4 млн. паунда през финансовата 2022/23 година.
Групата също така даде насоки за финансовата си 2024/25 година, прогнозирайки увеличение на продажбите при пълни цени с 2,5%, на общите продажби на групата с 6,0% и на печалбата с 5% до 960 млн. паунда.
„На пръв поглед потребителската среда изглежда по-благоприятна, отколкото бе през последните няколко години, въпреки че има някои значителни несигурности“, каза Next.
Компанията заяви, че положителни фактори са заплатите, които сега нарастват по-бързо от цените, и нулевата инфлация в продажните цени за сезона пролет/лято.
Рисковите фактори обаче са отслабването на пазара на труда, изтичането на ипотеките с фиксиран лихвен процент на потребителите и рисковете във веригата на доставки.