fallback

Найлоновите торбички скараха собственика на Zara и гигант в онлайн търговията с дрехи

Inditex иска да ги елиминира изцяло от веригата си за доставки, но Zalando не е готова да ги замени с друга опаковка при изпращането до клиентите

09:40 | 22.12.23 г.

Стремежът на Inditex да се справи с найлоновите торбички за еднократна употреба във веригата за доставки е подложен на изпитание, тъй като германската компания за онлайн търговия с дрехи Zalando отказва да поиска премахването им при крайната продажба на клиенти, пише Bloomberg.

Собственикът на веригата Zara поиска Zalando да замени найлоновите торбички, в които са доставяни дрехите, с друга опаковка преди изпращането им към клиенти, но най-голямата компания за електронна търговия в Европа реши да не го прави, съобщават двама източници, пожелали да останат анонимни.

С колебливо поведение, което продължава повече от година, Zalando заяви, че не може да управлява логистичните си операции без найлоновите торбички, допълват източниците. Компанията за електронна търговия счита, че замяната им с картонени или хартиени алтернативи няма да намали въздействието на опаковките.

Zalando продава много брандове и за компанията е невъзможно да коригира вътрешните си процеси за всеки един, заяви говорител на Zalando пред Bloomberg News.

Говорител на Inditex посочи, че компанията работи вътрешно и с партньорите си, за да отговори на цел за елиминиране на еднократните найлонови торбички за клиенти до края на тази финансова година. Той допълни, че нивото на изпълнение на целта в рамките на компанията е 95%.

Inditex е един от най-големите партньори на Zalando, тъй като компанията за електронна търговия продава дрехи от марките ѝ Massimo Dutti, Oysho, Bershka и Pull & Bear.

Преди четири години базираната в Артейхо Inditex се ангажира да премахне всички найлонови торбички за еднократна употреба за клиентите си до 2023 г. Това включва край на пластмасовите окачалки, стикери и опаковки за парфюми, както и на полимерните торбички, използвани за защитаване на поръчките.

Поръчка на Inditex, доставена без пластмаса. Снимка: Bloomberg LP

Търговците на дребно в цял свят разчитат на полимерни торбички, за да защитят дрехите от влажност и петна, докато преминават през веригата за доставки от фабриката до магазина или домовете на клиентите. Модната индустрия произвежда около 180 млрд. полимерни торбички за еднократна употреба всяка година за опаковане на дрехи, сочат данни на Fashion For Good. Макар че повечето са технически рециклируеми, голяма част от тях се озовават на сметища или са изгаряни.

Inditex, подобно на много други продавачи на дрехи, изважда от употреба найлоновите торбички в магазините и складовете си, като опакова дрехите с други материали – рециклиран картон или хартия, преди да ги изпрати към клиенти.

Но полимерните торбички все още присъстват зад кулисите и алтернативни варианти са силно ограничени. Повечето търговци на дребно продължават да ги използват, тъй като считат, че повреда на дрехите ще има по-голямо екологично въздействие от тънката найлонова торбичка.

Zalando съобщи, че изпробва различни варианти за дългосрочно разрешаване на проблема, който е валиден за цялата индустрия, като сгъване на дрехите по различен начин и намаляване на плътността на найлоновите торбички.

Компанията допълни, че подходът ѝ се върти около разработването на решения, които отдават приоритет на дългия живот, минимизират последиците от материалите и изхвърлянето. Затова компания преценява начини за повторно използване на полимерни торбички.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:40 | 22.12.23 г.
fallback
Още от Мода виж още