Гигантът в онлайн търговията Coupang, чиито акции се търгуват на борсата в Ню Йорк, планира да купи конкурента си Farfetch Holdings в сделка, която ще осигури на затруднения онлайн търговец на луксозни модни стоки капитал в размер на 500 млн. долара, за да продължи да работи, съобщиха двете компании в общо изявление.
Търговията с акции на Farfetch, която има пазарна капитализация от 226,7 млн. долара, бе спряна, а книжата на Coupang поевтиняха с 4,5% в понеделник, съобщава Ройтерс.
Farfetch, компания за онлайн търговия, която помага на луксозни брандове да продават онлайн, е засегната от забавяне в индустрията, което усложнява усилията ѝ да реализира печалба от технологични инвестиции и доведе до намаляване на кредитните рейтинги през последните седмици.
Farfetch управлява онлайн пазар за луксозни стоки, на който разчитат десетки малки брандове и бутици като основна платформа за продажба. Освен това осигурява технологии за електронна търговия на универсални магазини и брандове като Harrods и Ferragamo.
Coupang, която управлява услуги за доставка на храни, видео стрийминг и плащания на пазари, включително Южна Корея, Тайван, Сингапур, Китай и Индия, е сключила сделката с група инвеститори, която държи над 80% от неизплатените срочни заеми на Farfetch на стойност 600 млн. долара.
Гигантът в електронната търговия заяви, че ще комбинира своя опит в логистиката с опита на Farfetch в продажбата на марки от висок клас, за да се разшири в Южна Корея, която е бързо развиващ се пазар на луксозни стоки.
Инвестиционната компания Greenoaks инвестира заедно с Coupang.
Миналия месец вестник Telegraph съобщи, че основателят и главен изпълнителен директор на Farfetch Хосе Невес води преговори за частна компания.
JPMorgan консултира Farfetch по сделката.
В отделно изявление собственикът на Cartier Richemont каза, че предишна сделка за продажба на дружеството си за онлайн търговия Yoox Net-a-Porter (YNAP) на Farfetch е била отменена и че ще обмисли алтернативни възможности за засилване на електронната търговия на своите марки, отбелязвайки, че продължава да работи със собствена технология.
Richemont добави, че не очаква да бъде изплатен заем от 300 млн. долара на Farfetch, издаден през ноември 2020 г.