Adidas е генерирала около 350 млн. евро приходи от продажби на обувките с марката Yeezy през третото тримесечие, докато компанията разпродава натрупаните запаси на бранда след края на своето парнтьорство с рапъра Ye, пише Bloomberg.
Отвъд Yeezy германската компания заяви, че приходите от продажби от другите ѝ предложения са се увеличили с 2 на сто през тримесечието, движени от класически маратонки като Samba и Gazelle.
„Настоящото ни представяне не е достатъчно добро, но от самото начало казахме, че се нуждаем от време, за да изградим тази фантастична марка и да върнем компанията там, където ѝ е мястото – на върха като най-добрия спортен бранд в света“, коментира главният изпълнителен директор Бьорн Гулден.
Цената на акциите се понижи с 1,5% преди началото на борсовия ден във Франкфурт, изтривайки първоначалните ръстове. Стойността на книжата се е повишила с една трета тази година спрямо спад от 1% при основния конкурент Puma.
Инвеститорите следят все по-внимателно напредъка на Adidas отвъд бизнеса с Yeezy в търсене на знак колко успешни са усилията на Гулден за връщане на бизнеса към успеха.
Новият главен изпълнителен директор обеща да ускори тласъка на компанията към нови тенденции и да увеличи производството на серията маратонки Terrace, която включва моделите Sambas, Gazelles и Spezials. Това даде нов тласък във франчайза Originals на Adidas, който съвпадна с нова рекламна кампания, започнала през септември и насочена към ретро продуктите. Търсенето продължава да надвишава предлагането на обувките Terrace, обяви компанията.
Adidas все още се бори с високите нива на непродадените стоки, особено в САЩ, което „ще продължи да влияе на нашия бизнес за известно време“, коментира Гулден. Въпреки това запасите са спаднали с 23% през тримесечието до 4,85 млрд. евро – малко над очакванията, допълва той.
„Напредъкът по отношение на нивата на запасите изглежда леко изпреварва плана, което е ключовата новина днес“, коментира анализаторът на Jefferies Джеймс Гржиник. По думите му новите данни потвърждават, че серията Terrace на Adidace е особено важен двигател на продажбите.
САЩ остават най-голямото предизвикателство за компанията по отношение на продажбите. Adidas забави усилията си да снабдява най-големия пазар на спортни стоки в света с продукти, което доведе до 9% спад на приходите от цяла Северна Америка през тримесечието.
На други места картината далеч не е толкова мрачна. Приходите от продажби при постоянни валути в Китай, Тайван, Хонконг и Макао са нараснали с близо 6 на сто. Те са записали малко по-голямо увеличение и в останалата част на Азиатско-Тихоокеанския регион. Бизнесът в Латинска Америка е записала 13% повишение, а този в Европа, Близкия изток и Африка – 2%, обяви компанията.
Adidas генерира около 750 млн. евро от продажбата на продуктите на Yeezy на два етапа от май насам. Потенциалното отписване на останалата част от инвентара на Yeezy сега е около 300 млн. евро.
Компанията прекрати партньорството си с бранда през миналия октомври, след като рапърът Ye, преди известен като Кание Уест направи антисемитски коментари.
Adidas потвърди прогнозата си от октомври за очаквана оперативна загуба от около 100 млн. евро за 2023 г.