Главният изпълнителен директор на Levi Strauss Чип Бърг обяви, че исторически горещото лято е повлияло на данните на неговата компания за търговията на едро с деним, пише CNBC.
През 2023 г. беше най-горещото лято в историята, a Берг твърди, че клиентите на едро на Levi’s имат малък асортимент от продукти на марката, така че не са успели да се адаптират правилно към промените във времето.
„Те са склонни да продават предимно сини дънки, а е трудно да продадеш чифт сини дънки на Levi’s, когато навън е 43 градуса. Мисля, че това донякъде допринесе за слабото представяне, която видяхме в търговията на едро“, коментира Берг.
Той допълва, че директният бизнес на Levi’s с клиенти се е представил много по-добре през това тримесечие и собствените магазини на компанията са успели да пуснат повече подходящи за времето продукти като къси панталони и рокли.
Във финансовия си отчет, обявен в четвъртък, Levi’s разкри, че свива прогнозата за печалбата си до края на годината, след рязък спад на приходите от търговия надребно. Компанията все пак виждат лъч светлина в продажбите директно към потребителите.
Берг твърди, че Levi’s е „предпазлив оптимист“ по отношение на празничния сезон, но подчертава, че сложната икономическа макросреда оказва влияние върху бизнеса. По думите му хората с по-малки доходи не са правили толкова много покупки на продуктите на Levi’s.
„Потребителят със среден и умерен доход прави сложни избори що се касае до бюджета му в момента, а това се отразява негативно на пазара на дрехи и деним в момента“, посочва той. „Имаме много силни страни, на които разчитаме, просто трябва да преминем през този икономически период и да работим с нашите партньори на едро, за да накараме този бизнес да расте отново“.