fallback

Акциите на Boohoo се сринаха след спад на печалбата

Компанията заяви, че по-бавното от очакваното възстановяване на обема на продажбите може да доведе до малко или никакво подобрение в приходите за цялата година

14:09 | 03.10.23 г.

Британският онлайн моден търговец Boohoo отбелязва загуба, след като приходите му са спаднали със 17% през първото полугодие, съобщава Ройтерс. Компанията заяви, че по-бавното от очакваното възстановяване на обема на продажбите може да доведе до малко или никакво подобрение в приходите за цялата година, което удари акциите ѝ.

Книжата на Boohoo се сринаха с 10% в ранната търговия, потъвайки до най-ниското ниво от 2015 г., след като отбеляза загуба преди данъците от 9,1 млн. паунда (11 млн. долара) във вторник.

Британската компания, която включва брандовете PrettyLittleThing и Nasty Gal, отчете приходи в размер на 729,1 млн. паунда за шестте месеца до края на август.

Тя заяви, че сега се очаква приходите за цялата ѝ финансова година до края на февруари 2024 г. да се свият с 12% до 17% - сериозен спад спрямо предишната прогноза за 0% до 5%.

Компанията за финансови услуги Hargreaves Lansdown заяви, че спадът в нивото на инфлацията при разходите плюс отпушването на веригите на доставки и по-ниските разходи е трябвало да помогнат на Boohoo през последните месеци, но въпреки това тя изпитва трудности.

„Въпреки тези подкрепящи фактори Boohoo излезе на загуба през първата половина, подчертавайки нестабилната позиция, в която се намира групата“, пишат анализаторите на Hargreaves Lansdown в бележка.

Конкурентът на Boohoo – Asos, през септември съобщи за спад от 15% на продажбите за четвъртото тримесечие и прогнозира печалба на дъното на очаквания диапазон, но все пак заяви, че напредва с плана за преструктуриране.

Главният изпълнителен директор на Boohoo Джон Лайтъл каза в изявление: „Доверието ни в средносрочните перспективи за групата остава без промяна, докато изпълняваме ключовите си приоритети, където виждаме ясен път към по-добра възвръщаемост и завръщане към растеж“.

Boohoo заяви, че по-строгото управление на инвентара, подобрението в дистрибуцията и съкращенията на разходите са довели до увеличаване с 30 пункта на основния марж на печалбата до 4,3%, което е в съответствие с прогнозата на компанията за ниво от 4% до 4,5% за годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:09 | 03.10.23 г.
fallback
Още от Мода виж още